Friday, May 2, 2008

معلمان در شهرهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدند/ معلمان سراسر کشور بار دیگر تحرکات خود را آغاز کرده اند

به دنبال فراخوان تشکلهای معلمان، امروز ١٢ اردیبهشت، روز معلم که با اول مه نیز مصادف شده بود، تجمعات اعتراضی معلمان در شهرهای مختلف در برابر ادارات آموزش وپرورش برگزار شد. گزارش برخی از این تجمعات را اینجا میخوانید:

کرمانشاه:
چنانچه فورا به خواستهای معلمان رسیدگی نشود همراه با خانواده های خود تجمع میکنیم

بر اساس اخبار رسیده امروز از ساعت ٩ و نیم صبح حدود پانصد نفر از معلمان بازنشسته كرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت سنوات و پاداشهای خود در مقابل اداره كل آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان رسيدگي به خواست هاي خود شدند. لازم به یادآوری است معلمان بازنشسته كرمانشاه در روزهای ٤ و ٨ اردیبشهت نیز تجمعاتی در اعترااض عدم پرداخت مطالباتشان برگزار کرده بودند.

امینی رئیس سازمان آموزش و پرورش در جمع معلمان حاضر شد، و وعده داد که تا پایان هفته معلم، مطالبات معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت خواهد شد و از آنان خواست که به تجمع خود پایان دهند، كه در پاسخ معلمين شعار دادند: وعده های دروغين ديگر اثر ندارد. پس ازامینی، مولوی رئیس تخلفات اداری استان کرمانشاه برای سخنرانی به جایگاه رفت، اما تجمع کنندگان با فریاد و سردادن شعاربه او اجازه صحبت ندادند و او را از جایگاه پایین کشیدند. دیگر شعارهای معلمان عبارت بود از: در هفته معلم، معلم بازنشسته روي زمين نشسته و هفته معلم تسليت، تسليت. معلمان اعلام كردند چنانچه مطالبات آنان در اسرع وقت پرداخت نشود سه شنبه آينده به همراه خانواده هايشان در مقابل اداره كل آموزش و پرورش كرمانشاه دست به تجمع اعتراضي خواهند زد.

اردبیل:
معلمان به نماینده دولت اجازه سخنرانی ندادند

از ساعات اولیه صبح امروز نزدیک به ٢٠٠٠ نفر از معلمان بازنشسته و شاغل در برابر سازمان آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. در این تجمع دو تن از اعضای کانون صنفی برای معلمان سخنرانی کرده و خواستار رفع تبعیض اجتماعی، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، رسیدگی به وضعیت کانونهای صنفی معلمان کشور و پرداخت مطالبات معلمان و اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری شده و افزودند که تا هنگامی که مشکلات معلمان بطور اصولی و با برنامه ریزی درست و سنجیده حل نشود این تجمعات در کشور ادامه خواهد داشت. درادامه، معاون مالی سازمان آموزش و پرورش اردبیل برای ایراد سخنرانی در جایگاه سخنرانی حاضر شد که با مخالفت تجمع کنندگان روبرو شد و اجازه سخنرانی به او داده نشد.

مریوان:
معلمان خواهان لغو زندان و سایر احکام علیه فعالین معلمان و برابری حقوق معلمان زن و مرد شدند

در مریوان نزدیک به ٣٠٠ نفر ازمعلمان دراعتراض به مشکلات معلمان شاغل و بازنشسته در جلوی ساختمان آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند و با خواندن قطعنامه ای به وسیله یکی از معلمان این تجمع در ساعت ١٢ پایان یافت. در این قطعنامه معلمان خواهان: لغو زندان، تبعید، کسر حقوق و سایر احکام علیه فعالین معلمان، اجرا شدن قانون نظام هماهنگ، پرداخت حق التدریس معلمان، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنسشتگان و رسیدگی به سایر مشکلات آنان، برابری حقوق و دستمزد زنان و مردان معلم شدند.
در این قطعنامه همچنین تاکید شده است در صورتی که به این خواسته ها رسیدگی نشود، اقدامات دیگری توسط معلمان به اجرا در خواهدآمد .

خمینی شهر:
حدود ١٠٠ نفر از معلمان خمینی شهر در محوطه آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. در این تجمع مجتبی ابطحی یکی از فعالان کانون صنفی ضمن سخنرانی خود، وزارت آموزش پرورش را مسئول مشکلات پیش آمده دانسته و خواستار لغو احکام صادره برای فعالان صنفی و رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش و معلمان شدند. در این تجمع تصمیم گرفته شد که معلمان خمینی شهر همراه با معلمان سراسر کشور روز دوشنبه ١٦اردیبهشت بار دیگر در اعتراض به مشکلات معلمان در آموزش و پرورش خمینی شهر تجمع کنند.

گزارش تجمع معلمان سنندج و سقز در اطلاعیه کمیته کردستان حزب منتشر شده است. براساس این اطلاعیه، بیش از ٥٠٠ نفر از معلمان سنندج در مقابل آموزش و پروش مرکزى این شهر تجمع کردند. معلمان اخراجی و شاغل در این تجمع خواستار: بازگشت به کار شش نفر از معلمان اخراجى٬ اعتراض به فشار، فقر و سطح پایین حقوقها و آزادى معلم زندانى فرزاد کمانگر شدند. بر پلاكاردهایی كه در دست معلمان بود نوشته شده بود:
همبستگى خود را با تمام فرهنگيان کشور اعلام ميکنيم
عدالت بنويسيد٬ تبعيض بخوانيد
پاداش سى ساله حق مسلم ماست و...

معلمان شهر سقز نیزطی تجمعی در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر ضمن تاكید بر خواسته های خود حكم اعدام فرزاد كمانگر را محكوم كردند و خواهان آزادی این معلم شدند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های معلمان قاطعانه دفاع میکند، ومردم ودانش آموزان را فرامیخواند تا با شرکت در اعتراضات معلمان ازخواسته های آنان حمایت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ اردیبهشت ١٣٨٧، ١ مه ٢٠٠٨

No comments: