Monday, May 19, 2008

دوشنبه پانزدهمین روز اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه

٦٠٠٠ نفر امروز راهپیمائی کردند
جوانان و مردم شوش به صف کارگران پیوستند
فردا روز محاکمه رهبران کارگران است


کارگران نیشکر امروز نیز دست به تجمع و راهپیمائی زدند و جاده اندیمشک اهواز را بستند.
طبق گزارش دریافتی به حزب، امروز نیز از ساعت ٨ صبح کارگران و خانواده های آنها دست به تجمع زدند، جاده اهواز اندیمشک را بستند و خواستهای خود را فریاد زدند.

مردم شوش نیز به حرکت کارگران پیوستند و تعداد شرکت کنندگان در تجمع و راهپیمائی امروز به ٦٠٠٠ نفر رسید.

فردا سه شنبه ٣١ اردیبهشت، روز محاکمه رهبران کارگران بدلیل اعتراض به ندادن دستمزدها، دستمزدهای ناچیز، به اذیت و آزار کارگران و ارگانهای سرکوب است. وظیفه همه مردم در شوش و شهرهای اطراف و در سراسر کشور است که به هر شکل که میتوانیم در کنار کارگران قرار گیریم و به حکومت سرکوبگر سرمایه داران اعتراض کنیم. فردا هزاران کارگر نیشکر دست به تجمع میزنند تا به محاکمه رهبران خود اعتراض کنند. این یکی از باشکوهترین لحظات این مبارزه حق طلبانه و نشانه رشد آگاهی و همبستگی و حق خواهی کارگران است. این مبارزه شایسته حمایت همه ما است.

حزب کمونیست کارگری از همه مردم شوش، اندیمشک و دزفول، از کارگران کاغذسازی و کشت و صنعت کارون میخواهد به صف کارگران بپیوندند و بویژه فردا یکشنبه را به روز تظاهرات بزرگ و عظیم خود تبدیل کنند و با صدای بلند اعلام کنند که جمهوری اسلامی حق دادگاهی کردن هیچ کارگر و هیچ انسان حق طلبی را ندارد. حزب از کارگران همه مراکز کارگری در سراسر کشور، از دانشجویان و معلمان و همه مردم معترض میخواهد به هر شکل که میتوانند با کارگران هفت تپه اعلام همبستگی کنند. کارگران هفت تپه سنگر مهمی برای همه مردم ایجاد کرده اند و باید آنرا تقویت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مه ٢٠٠٨، ٣٠ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: