Sunday, March 30, 2008

ادامه اعتراض كارگران بیكار شده ایران صدرا

در اطلاعیه مطبوعاتی روز ٦ فروردین ماه به اطلاع رساندیم كه كارگران اخراجی ایران صدرا به اخراج و عدم امنیت شغلی خود در مقابل استانداری بوشهر دست به تجمع زده بودند. در ادامه این اعتراضات، حدود ٤٠٠ تن از كارگران اخراجی این شركت، كه بین ٧ تا ٢٠ سال سابقه كار دارند، روز شنبه ٩ فروردین در مقابل استانداری بوشهر تجمع كرده و خواستار بازگشت به سر كار خود شدند. مدیریت این شركت، با این كارگران در آخرین روزهای كاری سال ٨٦ تسویه حساب و آنها را اخراج كرد. تعداد زیادی از این كارگران در آستانه بازنشستگی بودند. كارگران همچنین اعلام كرده‌اند كه بیمه بیكاری پاسخگوی زندگی آنها نیست و التیماتوم داده‌اند كه در صورت عدم رسیدگی به مشكلات این كارگران، در روزهای آتی راه ورودی به جزیره صدرا را كه تأسیسات این شركت در آنجا مستقر است خواهند بست. كارگران گفته‌اند كه اخراج كارگران در حالی صورت گرفته است كه این شركت بطور مكرر به منظور ایجاد اشتغال جدید و حفظ شغلهای قبلی، از بانكهای عامل استان بوشهر تسهیلات دریافت میكند و اخیرا سفارش ١٠ كشتی را از كشور آلمان گرفته است. بنا به گزارشات، استاندار بوشهر در تجمع هفته گذشته كارگران قول داد در زمینه حل این مشكل كمك كند، اما این قولها وعده های سرخرمن برای ساکت کردن کارگران بوده است.

مطبوعات دولتی تلاش میکنند با تقسیم کارگران به اصطلاح به بومی و غیر بومی، در میان کارگران شکاف ایجاد کنند و مبارزه کارگران را منحرف کنند و اعتراض کارگران به دولت و مدیریت را به مبارزه با بخش دیگری از کارگران منحرف کنند.

حزب كمونیست كارگری از اعتصاب بحق كارگران شركت ایران صدرا حمایت میكند و اخراج و به گروگان گرفتن زندگی كارگران و خانواده‌های آنها را محكوم میكند. حزب، كارگران ایران صدرا را فرامیخواند که در مقابل هر نوع تفرقه و توطئه های مدیریت و دولت و رسانه های آنها برای ایجاد شکاف بین کارگران با هوشیاری برخورد کنند و قاطع و یكپارچه بر خواست بازگشت به كار خود پافشاری كنند. حزب کارگران را به برگزاری هرروزه مجمع عمومی با شرکت کلیه کارگران و بحث و تصمیم گیری جمعی برای ادامه مبارزه فرامیخواند. حزب از کارگران ایران صدرا میخواهد که با کانال جدید تماس بگیرند و منظما اخبار و گزارشات مربوط به اعتراض خود را به گوش مردم برسانند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ مارس ٢٠٠٨، ١٠ فروردین ١٣٨٧

No comments: