Thursday, March 27, 2008

نامه کانون همبستگی اتحادیه های کارگری فنلاند (SASK)درحمایت از محمود صالحی

هلسینکی، ٢٦ مارس ٢٠٠٨

دکتر رضا نظرآهاری
سفارت جمهوری اسلامی ایران
هلسینکی

آقای عزیز،

اطلاع دارید که محمود صالحی از چهره های سرشناس کارگری ايران از ٩ آوریل ٢٠٠٧ در زندان بسر می برد. او به جرم برپايی مراسم اول مه در سقز و دفاع از حقوق کارگران در زندان است. وضع جسمی محمود صالحی وخيم است و خطر جانی او را تهديد ميکند. يکسال محکوميت ایشان روز ٢٣ مارس به پایان رسید٬ اما بازپرسی شعبه ٤ دادگستری شهر سنندج وی را احضار کرده و اين بار به جرم ارتباط با خارج از زندان و انتشار پيام های حمايت از مبارزات کارگران و دانشجويان٬ برای او قرار بازداشت موقت صادر کرده است.

همه ما می دانیم که در کشورهای دمکراتیک نه برپايی مراسم اول مه جرم است و نه دادن پيام همبستگی با مبارزات کارگران و دانشجويان.

محترمانه از شما می خواهم که تمام نفوذ خود را بکار گیرید تا محمود صالحی فورا و بدون قيد و شرط از زندان آزاد گشته و تحت درمان و مراقبت لازم قرار گيرد.

با احترام،

هلنا لیپونن (Helena Lipponen)
رئیس بخش مالی
کانون همبستگی اتحادیه های کارگری فنلاند
(Trade Union Solidarity Centre of Finland)


ترجمه و تکثیر: کمیته همبستگی بین المللی کارگری حزب کمونیست کارگری ایران

اطلاعات تکمیلی:

کانون همبستگی اتحادیه های کارگری فنلاند (SASK) در پایان سال ١٩٨٦از طرف سازمان سراسری اتحادیه های کارگری فنلاند و اتحادیه های وابسته به آن پایه گزاری شد. طی این مدت، ساسک به یک نهاد همبستگی که وسیعا جنبش اتحادیه ای فنلاند را نمایندگی می کند تبدیل شده است. سازمانهای عضو آن عبارت اند از سازمان سراسری اتحادیه های کارگری فنلاند (SAK)، کنفدراسیون کارکنان حقوق بگیر فنلاند (STTK) و ٣٠ فدراسیون سراسری فنلاند. هدف این سازمان، بعنوان بخشی از جنبش اتحادیه ای فنلاند و جهان، تقویت اتحادیه های کارگری در هر گوشه جهان است.

(برگرفته از سایت SASK)

No comments: