Friday, March 7, 2008

قطعنامه اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار به مناسبت 6 مارس و گزارش برگزاری مراسم 6 مارس در سنندج از سوی اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار

امروز در شهر سنندج از ساعت 4 الی 6 بعد از ظهر جمعی از اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار طی مراسمی همگام با کارگران جهان خواهان آزادی منصور اسالو و محمود صالحی از زندان و لغو احکام شلاق بر علیه کارگران سنندج شدند. در این مراسم که با شرکت بیش از چهل نفر از اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار در اطراف میدان گاز سنندج برگزار شد صدیق کریمی و فرامرز قربانی دو تن از اعضای هیئت مدیره و فایق کیخسروی یکی از اعضای اتحادیه، طی سخنانی ضمن ارج نهادن به همبستگی کارگران جهان با کارگران ایران، بر خواست آزادی محمود صالحی و منصور اسالو از زندان تاکید کرده و خواهان لغو فوری احکام شلاق بر علیه کارگران در سنندج شدند در پایان این مراسم قطعنامه اتحادیه به مناسبت 6 مارس قرائت شد و به تائید شرکت کنندگان در این مراسم رسید. لازم به یادآوری است که اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار بنا بر تصمیم قبلی و به دلیل محدودیتهای موجود، در این رابطه فراخوان عمومی به اعضای خود و کارگران در سنندج نداده بود و این مراسم به همت اعضای هیئت مدیره و جمعی از اعضای اتحادیه برگزار شد.
زنده باد همبستگی جهانی طبقه کارگر
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
16/12/1386
قطعنامه اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار به مناسبت6 مارس "روز اقدام جهانی در حمایت از کارگران ایران"
6 مارس روز اقدام جهانی در حمایت از کارگران ایران، برای ما روزی بزرگ و فراموش نشدنی است. این روز حلقه مهمی از پیشروی طبقه کارگر ایران برای خلاصی از جهنم موجود و بیانگر اعتبار جهانی مبارزات آن است. اینک مبارزات ما کارگران در ایران، وسعتی به گستره تمامی کشورهای جهان پیدا کرده است و بنوبه خود به عاملی برای گسترش و تحکیم همبستگی جهانی طبقه کارگر تبدیل شده است. ما به کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های آزاد کارگری و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل و تمامی نهاد ها و شخصیتهایی که با عزمی راسخ کوشنده گان این راه بوده اند درود می فرستیم و دست یکایک آنها را به گرمی می فشاریم.
و اما این دستاوردی نیست که آسان بدست آمده باشد، منصور اسالو به پنج سال زندان محکوم شده است، محمود صالحی با وضعیت بسیار وخیم جسمانی در زندان بسر می برد و کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج شلاق بر گرده شان فرود می آید. تمامی اینها در بهم پیوستگی با نزدیک به سی سال مبارزه طبقه کارگر ایران و همدوش و همگام با مبارزات سخت و بی امان کارگران واحد، شاهو، پرریس، نساجی کردستان و نیشکر هفت تپه و پیشروان کارگری در تهران و سقز و سنندج و...، طلایه داران این دستاورد بزرگ هستند. ما کارگران عضو اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار این دستاورد را پاس خواهیم داشت و بنوبه خود تلاش خواهیم کرد تا آنرا به پیشروی های هر چه سرنوشت سازتری برای طبقه کارگر تبدیل کنیم.در این راستا ما خواهان تحقق هر چه فوری تر مطالبات زیر هستیم و اعلام میداریم لحظه ای از مبارزه برای تحقق آنها دست نخواهیم کشید:
1- منصور اسالو و محمود صالحی باید فورا و بی قید و شرط از زندان آزاد شوندمنصور اسالو تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته و محمود صالحی با وضعیت بسیار وخیم جسمانی در زندان بسر می برند ما مسئولیت عواقب هر گونه لطمات جسمی و روحی وارده بر آنان را متوجه کسانی میدانیم که آنها را به زندان افکنده و علیرغم شرایط جسمانی نا مناسب منصور اسالو و وضعیت بسیار وخیم جسمانی محمود صالحی، آنان را در زندان نگه داشته اند.
2- حکم شلاق و جریمه بر علیه کارگران باید فورا ملغی شود. این احکام، احکامی ضد انسانی بر علیه طبقه کارگر است و ما صدور و اجرای حکم شلاق بر علیه کارگران در سنندج را تعرضی نابخشودنی به شان و حرمت انسانی کارگران می دانیم و آنرا قویا محکوم می کنیم.
3- کلیه احکام صادر ه بر علیه کارگران، دانشجویان، معلمین و فعالین جنبش زنان باید فورا ملغی شود و تمامی فعالین این جنبشها که در زندان بسر می برند باید فورا آزاد شوند.
4- ما خواهان پایان دادن به آزار و اذیت و بازداشت تمامی فعالین اجتماعی اعم از فعالین کارگری، دانشجویی، معلمان و زنان هستیم.
5- ایجاد تشکلهای مستقل از دولت و کارفرمایان، اعتصاب و برگزاری مراسم اول ماه مه حق مسلم ما کارگران است.
6- ما در آستانه 8 مارس روز جهانی زن، با جنبش زنان اعلام همبستگی کرده و با گرامی داشت این روز، خواهان تساوی کامل و بی قید و شرط حقوق زنان و مردان در تمامی شئون زندگی اجتماعی هستیم.
برسمیت شناسی تشکلهای مستقل از دولت و کارفرمایان، اعتصاب و برگزاری مراسم اول ماه مه و تحقق تمامی خواسته های فوق و داشتن یک زندگی بهتر، تنها و تنها با مبارزه بی امان ما کارگران و در همبستگی با طبقه کارگر جهانی قابل تحقق است و ما عموم کارگران را به این مبارزه فرا می خوانیم.
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار
6 مارس 2008

No comments: