Friday, March 7, 2008

پيام همبستگي به کارگران ايران

امروز در سراسر جهان هزاران کارگر و شهروند صداي خود را بلند ميکنند و ميگويند ما خواهان آزادي سريع و بدون قيد و شرط منصور اسانلو و محمود صالحي هستيم. ما خواهان برسميت شناختن حقوق کارگران بدون وقفه هستيم. اين حرکات از طرف آي تي يو سي و آي تي اف و حمايت کامل عفو بين المللي سازماندهي شده است و در سراسر جهان نيز برنامه زيادي همزمان برگزار ميشود در حمايت از اين خواسته ها.
در ولينگتون ٬ سيدني٬ توکيو٬ سئول٬ با نکوگ٬ جاکارتا٬ دهلي٬ استانبول٬ بصره٬ عمان٬ کرانه باختر٬ تونس٬ کازابلانکا٬ ژنو٬ بروکسل٬ اسلو٬ لندن و تورنتو برنامه هايي هستند که صورت ميپذيرند. بسياري از آنها ملاقات خواهند کرد با ديپلماتهاي ايران تا برسانند پيامهايمان را که مقامات ايراني نبايد سد راه مبارزين حقيقي اين جنبش بشوند و زنداني کنند اين فعالين اتحاديه اي را براي فعاليتهايشان٬ ما متاسفيم از اين حکم هايي که به آنها نسبت داده شده است. آنها خطري براي امنيت ملي نيستند٬ بدتر اينکه اين به رسميت شناختن اتحاديه اي از مجراي قانوني باشد.
در راستاي روز اقدام جهاني٬ بازرسان آي تي اف در بسياري از بنادر کشورهايشان با سوار شدن با ناوگان ايراني اين پيامها را با خود ميبرند. ليبر استارت ٥٠٠٠ امضا از طريق طومارهاي اينترنتي خودش جمع آوري کرده است. در ژانويه امسال اعتراض اتحاديه هاي اندونزي سبب شد که رئيس جمهور اين کشور سفرش به ايران را به تعويق بيندازد. نگراني هاي زيادي در سطح ملي و پارلمانهاي اروپا برجسته شده است. نهادهاي بسياري اعتراضات خودشان را از طريق نامه هايشان بيان کرده اند. از زمان ربودن بيرحمانه منصور اسانلو هشت ماه ميگذرد ولي اعتراضات جهاني متوقف نشده است. در شش مارس٬ اين اعتراضات و تظاهرات توده اي جهاني اوج ميگيرد اما پايان کار نخواهد بود.
اسانلو را فورا آزاد کنيد
صالحي را فورا آزاد کنيد
برسميت شناختن حقوق کارگران را در ايران
پيام همبستگي ما به کارگران ايران بلند و روشن است و ادامه خواهد داشت تا زمان تحقق اهدافمان
کنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي کارگري(آي تي يو سي)
فدراسيون جهاني کارگران حمل و نقل (آي تي اف)
عفو بين المللي
تهيه و تکثير: سنديکاي کارگران شرکت و احد اتوبوسراني تهران و حومه

No comments: