Thursday, March 13, 2008

اعتراضات گسترده كارگران در مراکز مختلف

اعتراض كارگران چینی حمید
كارگران رسمی كارخانه چینی حمید قم روز ٢٠ اسفندماه در اعتراض به تعطیلی كارخانه و عدم دریافت ٦ ماه حقوق و مزایای شغلی در خیابان منتهی به كارخانه، دست به راهپیمایی زدند. این راهپیمایی همزمان با دستور مدیریت مبنی بر تعطیلی كارخانه و خروج بدون قید و شرط كارگران از محل كار خود صورت گرفته است. طبق خبر راهپیمائی کارگران با سركوب نیروهای انتظامی مواجه شد و به پایان رسید.

اعتصاب كارگران راه آهن طبس
كارگران راه آهن طبس روز ٢٠ اسفندماه برای چندمین بار در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه و دیركرد در نحوه پرداخت دستمزدشان دست به اعتصاب زدند. کارگران راه آهن طبس ٤ ماه حقوق خود را طلبکارند.

تجمع اعتراضی كارگران لامپ الوند قزوین
روز ١٩ اسفند كارگران كارخانه لامپ الون قزوین در اعتراض به بلاتكلیفی شغلی خود و تمام شدن بیمه بیكاریشان در مقابل این كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان بازگشت به كار خود شدند.

اعتصاب كارگران شهرداری سعدآباد
بنابه خبر منتشر شده در ١٦ اسفندماه، كارگران شهرداری سعدآباد بوشهر، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود دست از كار كشیده و اعتصاب كردند. در این خبر آمده است كه از آغاز هفته جاری، كارگران شهرداری سعدآباد، در اعتراض به عقب افتادن ۵ ماه دستمزدهای خود، دست از كار كشیده و اعتصاب کرده بودند و امروز پس از دریافت قول مساعد مبنی بر دریافت حقوقشان به كار بازگشتند. طبق این خبر شورای شهر سعدآباد به شهردار اخطار داده است که حق ندارد دستمزدهای عقب افتاده كارگران را بپردازد.

به جرات میتوان گفت در هزاران مرکز کارگری در سراسر کشور، حتی حقوق چندرغاز کارگران نیز بموقع پرداخت نمیشود و صدها هزار کارگر با معضل عدم پرداخت دستمزدهای خود مواجه اند. این جنایت آشکاری در حق کارگران و خانواده های آنها است که نه اندوخته ای دارند و نه امکان کار و درآمد دیگری برای تامین زندگی. اعتراض کارگران به این شرایط برده وار نیز با سرکوب حکومت اسلامی سرمایه داران مواجه میشود. تنها راه رهائی از این مشقات سرنگونی حکومت کثیف اسلامی و ویران کردن نظام ضدانسانی سرمایه داری است. نظامی که تنها و تنها سودآوری سرمایه داران بنیاد آنرا تشکیل میدهد. راهی جز انقلاب و به زیر کشیدن این بساط ظلم و استثمار وجود ندارد.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مارس ٢٠٠٨، ٢٢ اسفند ١٣٨٦

No comments: