Tuesday, March 4, 2008

اعتراضات هزاران كارگر در مراکز مختلف بر سر دستمزد

تجمع اعتراضی كارمندان سابق وزارت ارتباطات
بنابه اخبار رسیده، صبح روز ١١ اسفند ماه، كارمندان سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجمعی اعتراض آمیز در مقابل ساختمان مخابرات ایران در خیابان شریعتی تهران بر پا كردند. در این خبر آمده است كه بیش از ١٠٠ تن از كارمندان بازخریده شده وزارت ارتباطات و برخی دیگر از كارمندان سابق این وزارتخانه در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای خود اعتراض كردند.

اعتراض كارگران چینی ارس به حقوق پرداخت نشده
بنابه اخبار منتشر شده در روز ١١ اسفند ماه، تجمع كارگران چینی ارس كه در سازمان كار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تجمع كرده بودند، پس از آنكه اعلام شد موضوع در كمیسیون امور كارگری استانداری و فرمانداری تبریز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، پایان یافت. كارگران در گذشته، قبل از اینكه خود را مجبور ببیند دست به اعتراض تجمع آمیز بزنند، در نامه ای به سازمان كار و امور اجتماعی، استاندار و فرماندار تبریز، مشكلات خود را طرح و خواستار رسیدگی به آن شده بودند.

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه ككسازی زرند كرمان
بنابه اخبار منتشر شده در روز ١٢ اسفند ماه، صدها تن از كارگران كارخانه ككسازی زرند كرمان همراه خانواده های خود در مقابل این كارخانه تجمع اعتراضی برگزار كردند. این كارگران كه ٣ ماه است هیچ حقوق و مزایایی دریافت نكرده اند، اعلام كرده اند كه تا حل مشكلاتشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

اعتراض كارگران صنایع فرش راوند كرمان
بنابه خبر دیگری كه روز ١٢ اسفند ماه منتشر گردیده است، كارگران بازنشسته و شاغل شركت صنایع فرش راوند كرمان، به منظور ابراز اعتراض و نارضایتی خود، كه حق سنوات خود را از سال ٨٣ تاكنون دریافت نكرده اند، راهی تهران شدند.

اعتراض كارگران مجتمع مس سرچشمه
بنابه خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، حدود ٨٠٠ تن از كارگران مجتمع مس سرچشمه روز چهارشنبه ٨ اسفند ماه از صبح تا ساعت ٢ بعد از ظهر تجمع اعتراضی برگزار كردند و خواستار پرداخت حقوق های معوقه خود شدند. این اعتراض كارگران مسئولین را به عقب نشینی وادار كرد و مجبور شدند حقوق كارگران را پرداخت كنند و حقوق اسفند ماه را نیز در روز ٨ اسفند ماه بپردازند.

اعتصاب كارگران سد كریت طبس
طبق خبر منتشر شده در روز ١١ اسفند ماه، كارگران خدماتی عمرانی یكی از شركتهای پیمانكاری سد كریت طبس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای پنج ماه گذشته خود دست به اعتصاب زدند. این كارگران در مقابل اداره كار و خانه كارگر طبس تجمع كرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.



كارگران سد سیاه زاغ دیواندره در اعتصاب بسر می برند
طبق اطلاعیه ای كه "اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" روز ١١ اسفند ماه منتشر كرده، كارگران سد سیاه زاغ در دیواندره در اعتراض به عدم پرداخت ٦ ماه دستمزدهای خود، از تاریخ ٧ اسفند ماه دست به اعتصاب زده و اعلام كرده اند تا دریافت دستمزدهای معوقه خود، به اعتصابشان پایان نخواهند داد. در این اعتصاب همه كارگران از جمله رانندگان و بخش خدمات نیز شركت دارند. این خبر می افزاید كه این سومین اعتصاب این كارگران در سال جاری برای نقد كردن دستمزدهای پرداخت نشده شان است.
این كارگران در اواخر بهمن ماه به مدت ٣ روز دست از كار كشیدند كه كارفرما به این كارگران وعده داد كه ١١ اسفند ماه دستمزدهای معوقه آنان را پرداخت خواهد كرد و به این ترتیب كارگران به اعتصاب خود پایان دادند. اما با توجه به نزدیكی به روزهای پایانی سال و احتمال عدم پایبندی كارفرما به وعده هایش، كارگران پس از یك هفته مجددا اعتصاب خود را از سر گرفته و اعلام كرده اند تا زمانی كه دستمزدهای معوقه آنان پرداخت نشود، دست از اعتصاب نخواهند كشید.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢ مارس ٢٠٠٨، ١١ اسفند ١٣٨٦

No comments: