Friday, March 28, 2008

محمود صالحی باید از زندان آزاد شود

او شایسته حمایت گرم همه ما است

خطاب به همه مردم آزادیخواه:

محمود صالحی را خیلی از شما میشناسید، یک فعال کارگری که به جرم دفاع از کارگر، به جرم برگزاری اول مه، روز جهانی کارگر، در شهر سقز دستگیر شده و در زندان بسر میبرد. یک سال محکومیت او تمام شده و اکنون به جرم پیام هائی که در دفاع از دانشجویان و به مناسبت هشت مارس، روز جهانی زن، به بیرون فرستاده است، همچنان در زندان بسر میبرد. محمود را باید با مبارزه همگانی آزاد کنیم.

محمود صالحی را در زندان نگهداشته اند تا رسما به جامعه بگویند که اول مه ممنوع، اعتراض برای دستمزد بیشتر ممنوع، مبارزه علیه بیحقوقی و سرکوب ممنوع. او را نگهداشته اند که رسما به مردم بگویند دفاع از دانشجوی زندانی جرم است، دفاع از زنان و خواست برابری زن و مرد جرم است. او را نگهداشته اند که بگویند مبارزه بی ثمر است و حتی سازمانهای کارگری و احزاب اپوزیسیون که در بیش از ٤٥ کشور دست به تجمع اعتراضی برای آزادی او و اسانلو زدند هم روی رژیم تاثیر ندارد. که به کارگران و مردم محروم بگویند هرچه هست همین است. سهم شما از زندگی فقر و بیکاری و محرومیت و بیحقوقی است. ما نیز در جبهه مقابل باید با صدای بلند بگوئیم که مبارزه را تشدید میکنیم، همبستگی را گسترش میدهیم و این بساط را بر سرتان خراب میکنیم. راهی جز این نداریم.

در روزهای گذشته، مردم آزادیخواه سنندج همراه با مردمی که از شهرهای مختلف به سنندج آمدند، همراه با خانواده محمود صالحی حداقل دو بار درمقابل زندان و دادگستری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند تا پیامشان را از پشت دیوار زندان به محمود برسانند که تو تنها نیستی. تا به همه زندانیان سیاسی بگویند شما تنها نیستید. جامعه با شما است و شما را آزاد خواهد کرد. شما بخاطر خواست های بحقی مبارزه کردید که خواست همه ما است.

مردم، کارگران، دانشجویان، زنان، جوانان
محمود صالحی را باید با تلاش وسیع خود آزاد کنیم. میتوانیم و وظیفه داریم آزاد کنیم. در اجتماعاتی که برای آزادی او تشکیل میشود شرکت کنیم. برای آزادی او شهر به شهر تومار جمع کنیم و بر در و دیوار بنویسیم که این فعال کارگری را آزاد کنید. اول مه جرم نیست، روز همه ما است و با تمام قوا به استقبال آن خواهیم رفت.
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ فروردین ١٣٦٧، ٢٧ مارس ٢٠٠٨


برای آزادی محمود صالحی این اطلاعیه را هرچه وسیعتر تکثیر و توزیع کنید.

No comments: