Saturday, March 22, 2008

اعتراض كارگران شركت كیان تایر به عدم پرداخت دستمزدها

كارگران خواهان انحلال شوراهای اسلامی شدند

بنا به خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، كارگران كیان تایر كه تعدادشان بین ١۵٠٠ تا ١٨٠٠ نفر است، دیروز و امروز ٢٧ و ٢٨ اسفندماه، در اعتراض به تعویق ٤ ماه دستمزدهای خود، برای چندمین بار طی دو ماه اخیر در حیاط كارخانه دست به اعتراض زده و تجمع كردند. بر اساس این گزارش مدیریت قول داده بود كه دستمزدهای كارگران را تا ٦ اسفندماه پرداخت كند، اما با همدستی شورای اسلامی، كارگران را سردوانده و سرانجام امروز پس از دو روز اعتصاب و اعتراض كارگران، فقط ١٠٠ هزار تومان به كارگران پرداخت كرد.

بنا به همین خبر کارگران در انبار را قفل کرده اند و با قرار دادن لیفت تراک و پالت در مقابل آن، مانع خروج محصولات به بیرون شده اند. کارگران میگویند شورای اسلامی با کارفرما تبانی کرده و رسما علیه کارگران به توطئه مشغول است و خواهاان انحلال این نهاد دولتی شده اند.

حزب كمونیست كارگری از اعتراض كارگران كیان تایر قویا حمایت میكند و از همه مردم، بخصوص كارگران جاده تهران و ساوه و اسلامشهر می خواهد كه هیچگونه حمایت و كمكی را از كارگران کیان تایر دریغ نكنند. حزب كارگران شركت كیان تایر را به برگزاری هرروزه مجمع عمومی و تصمیم گیری و اقدام جمعی فرا میخواند. حزب کارگران اعتصابی را فرامیخواند که اخبار اعتراضات خود را سریعا به اطلاع جامعه و بطور مشخص کانال جدید برسانند و مردم را از اخبار مبارزات خود مطلع سازند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ مارس ٢٠٠٨، ٢٨ اسفند ١٣٦٨

No comments: