Thursday, March 6, 2008

اعتصاب كارگران نورد و پروفیل ساوه، كارگران به بخشی از خواسته های خود رسیدند

بنا به خبری كه صبح روز ١٤ اسفندماه منتشر گردید، كارگران كارخانجات نورد و پروفیل ساوه در اعتراض به پرداخت نامنظم حقوق كارگران و اقدام كارفرما در عقد قرارداد یكماهه با تعداد كثیری از كارگران قراردادی این شركت، دست به اعتصاب نامحدود در محوطه این كارخانه زدند. از دیگر خواستهای كارگران، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، حق کارگران برای انتخاب نمایندگان خود، در نظر گرفتن مزایای كارهای سخت و زیان آور و بازگشت به كار كارگران اخراجی این شركت میباشد. كارگران اعلام كردند كه تا رسیدن به خواست هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

این خبر میافزاید كه نیروهای انتظامی با حضور و استقرار در اطراف كارخانه، از خروج كارگران و كشیده شدن دامنه اعتراضات به بیرون از كارخانه جلوگیری نموده اند. در ادامه این خبر آمده بود كه نیروهای امنیتی با استفاده از چترهای ویژه كه باعث كور شدن تلفنهای همراه میشود، مانع از ارتباط كارگران با بیرون از كارخانه شده‌اند. گفته میشود كه كارفرمای شركت از نیروهای انتظامی خواسته است كه در صورت خروج كارگران از كارخانه با آنها برخورد شدید شود. كارگران گفته‌اند كه یكی از مسئولین اداره كار و امور اجتماعی شهرستان ساوه در بین كارگران حاضر شده بود و بر "حفظ خویشتنداری" كارگران تأكید كرده و از كارگران خواسته بود كه به سر كارهای خود برگردند که کارگران وقعی نمیگذارند.

بنا به خبر دیگری در همین روز، پس از ١۵ ساعت اعتصاب و پافشاری كارگران، بخشی از خواسته های آنان از سوی كارفرما پذیرفته شد. بنابر این خبر، در جلسه ای با حضور نمایندگان كارگران، كارفرما و رؤسای ادارات كار، صنایع، بازرگانی و فرمانده نیروی انتظامی ساوه، كارفرما حقوق معوقه ٢ ماه و عیدی و پاداش سال ٨٦ كارگران را پرداخت كرد. همچنین كارفرما مجبور شد از تصمیم خود برای اخراج شماری از كارگران تا قبل از پایان سال خودداری کند و در خصوص بازگشت به كار ٨ كارگر اخراجی نیز مذاكره کند. با توافق بر سر این خواسته ها، كارگران به اعتصاب خود در ساعت ١١ شب پایان دادند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتصاب كارگران نورد و پروفیل ساوه حمایت میكند و پیروزی آنها را تبریک میگوید. اتحاد و یكپارچگی كه كارفرما را در نورد و پروفیل ساوه به عقب نشاند باید دائمی و متشکل شود. حزب کارگران را به تشکیل منظم مجمع عمومی و تصمیم دسته جمعی و متحدانه برای ادامه مبارزه تا تحقق همه خواسته های خود فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگر بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ مارس ٢٠٠٨، ١۵ اسفند ١٣٨٦

No comments: