Thursday, March 6, 2008

همبستگی جهانی با کارگران ایران گسترش میابد


6 مارس 2008 یک روز شور انگیز


فردا پنجشنبه 6 مارس سازمان های کارگری در 42 کشور در سراسر جهان در حمایت از کارگران ایران دست به اقدامات گسترده و شورانگیزی خواهند زد.

سازمان های کارگری اعلام کرده اند که فردا پنجشنبه 6 مارس برابر با 15 اسفند با برگزاری ده ها تظاهرات و پیکت در مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی و ملاقات هیئت های نمایندگی آنها با مقامات جمهوری اسلامی ایران و یا برگزار تظاهرات و پیکت در مراکز شهرها و پخش ده ها هزار اعلامیه در میان مردم، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، نمایش فیلم، ملاقات با مسافرین قطارها در چند کشور جنوب اروپا و صحبت با آنها در باره وضعیت کارگران در ایران،ملاقات با کارکنان کشتی های ایرانی و ملاقات با وزارتخانه ها در کشورهای مختلف برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی دست به حمایت گسترده از کارگران ایران خواهند زد و خواهان آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی و آزادی فعالیت های اتحادیه ای و رعایت قوانین بین المللی کار در ایران خواهند شد.

این برنامه ها از خاور دور در نیوزلند،استرالیا،ژاپن،کره، تایوان، هنگ کنک، اندونزی، تایلند، فلیپین، هند، پاکستان تا کشورهای عربی شامل عراق، فلسطین، لبنان، اردن، تونس، مراکش و در آفریقا در اتیوپی، افریقای جنوبی، گینه و در اروپا از ترکیه، روسیه، اکرائین، رمانی،مجارستان، لیتوانی ، استونیا، سوئد، نروژ، اتریش، آلمان، سوئیس، ایتالیا، هلند،لوکزانبورگ، بلژیک، فرانسه، اسپانیا،پرتقال تا انگلیس و درآمریکای شمالی ومرکزی در کانادا و مکزیک برگزار میگردد.


طی دو سال گذسته این سومین بار است که سازمان های کارگری در حمایت از کارگران ایران اعتراض بین المللی سازمان میدهند. پیشتر در 15 فوریه 2006 و سال گذشته در 9 اوت سازمان های کارگری با سازماندهی اعتراض بین المللی خواهان آزادی کارگران زندانی در ایران شدند. اعتراضات امسال گسترده تر است. این پاسخ کارگران جهان به جمهوری اسلامی در ادامه سیاست سرکوب فعالین کارگری است.

اقدام 6 مارس سازمان های کارگری جلوه ای تحسین برانگیز و غرور آفرین از همبستگی بین المللی کارگری است. این هنوز گوشه کوچکی از قدرت بین المللی طبقه کارگر است. باید تلاش کنیم که اعتراضات گسترده تر در جهان در حمایت از کارگران و همه مردم ایران شکل بگیرد. جمهوری اسلامی ضد کارگر، سرکوبگر، ضد زن و برپا کننده آپارتاید جنسی باید تحت بیشترین فشارها قرار گیرد و طرد و منزوی گردد. جمهوری اسلامی باید از مجامع بین المللی از جمله سازمان جهانی کار آی ال او اخراج گردد.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران همه را به شرکت فعال در این برنامه ها فرا میخواند.



زنده باد همبستگی جهانی با کارگران ایران
کارگر زندانی،زندانی سیاسی آزاد باید گردد

تشکیلات خارج حزب کمونیست کارگری ایران
15 اسفند 86،5 مارس 2008

No comments: