Thursday, March 13, 2008

گزارش از مراسم ۶ مارس در تورنتو- روزهمبستگی بین المللی با كارگران ایران



امروز تعداد زیادی از نماینده گان اتحادیه های مهم كانادا و سازمانهای اپوزیسیون رژیم جمهوی اسلامی برای اعلام همبستگی با كارگران ایران و كارگران زندانی در جلوی پارلمان استان انتاریو تجمع کردند. در این گردهمایی تعداد ٣ نفراز نمایندگان پارلمان انتاریو٬ نماینده اتحادیه معلمان انتاریو٬ نماینده اتحادیه خدمات عمومی٬ نماینده ای از طرف سازمان عفو بین الملل ونماینده كنكره كاركانادا٬ حزب كمونیست كارگرای ایران و حزب كمونیست كارگری چپ عراق و چندین گروه وسازمانهای مخالف رژیم شركت كردند. در این گردهمایی كه با سخنرانی و اجرای موزیگ زنده همراه بود مایكل كریك از طرف سازمان عفو بین الملل٬ الویا چو نماینده پارلمان از طرف حزب نیو دموگرات انتاریو٬ مهدی كوهستانی از طرف كنگره كار كانادا٬ مصطفی یونسی از طرف حكمتیست ها و ایرج رضایی از طرف حزب كمونیست كارگری ایران برای جمع شركت كننده سخنرانی كردند. یكی ازشركت كنندگان نامه همسر محمود صالحی را برای جمع خواند٠ در بین سخنرانی ها موزیک زنده كه آهنگهای مردمی و در رابطه با آزادیخواهی مردم ایران و آزادی زندانیان سیاسی و كارگران سروده شده بود خوانده شد.
ایرج رضایی از طرف حزب كمونیست كارگری ایران در سخنرانی خود ضمن اشاره به اهمیت این روز برای جنبش كارگری ایران به این موضوع پرداخت كه این همبستگی جهانی با جنبش كارگری ایران نه تنها یك قدم جنبش كارگری ایران را در مبارزه برای حقوق پایه ای خود به جلو میبرد بلكه مبارزه بخشهای دیگر جامعه ایران مانند جنبش دانشجویی٬ معلمان٬ پرستاران٬ زنان٬ و جوانان و كل جامعه را نیزتقویت خواهد كرد.
ایرج رضایی در ادامه صحبتهای خود از تمامی شركت كنندگان و نمایندگان پارلمان و اتحادیه ها خواست كه با تحت فشار قرار دادن دولتهای خود خواست اخراج جمهوی اسلامی و نمایندگان خانه كاركر از مجامع بین المللی و سازمان ا ال او ( سازمان جهانی كار) را به خاطر بیش از صد هزار اعدام فعالین سیاسی٬ به خاطر ۲۹ سال سركوب مخالفان سیاسی٬ به خاطر زن ستیزی و سركوب هرگونه برابری طلبی و جنبش آزادیخواهانه زنان و به خاطر وحشی گری و پایمال كردن پایه ای ترین حقوق انسانها در ایران در صدر خواسته های خود قرار دهند.
فعالین حزب كمونیست كارگری در این گرد هم آیی با بر پا داشتن پلاكاردها و بنرها در ارتباط با سركوب كارگران و در محكوم كردن رژیم اسلامی برای شلاق زدن فعالین اول ماه مه و پخش وسیع اطلاعیه حزب در حمایت از جنبش كارگری ایران شركت كردند.
این برنامه با پخش چند موزیك در ارتباط با همبستگی با كارگران زندانی و مبارزه كارگران پایان یافت.


تشکیلات خارج کشور حزب كمونیست كارگری ایران ـ شرق كانادا
۷ مارس ۲۰۰۸

No comments: