Friday, March 7, 2008

آكسیون جهانی ٦ مارس، پیروزی بزرگی برای كارگران و مردم ایران بود

امروز ٦ مارس (١٦ اسفند) در بیش از ٤٥ کشور، در ٥ قاره جهان، كارزار بین المللی قدرتمندی با خواست آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی و خواستها و مطالبات طبقه کارگر و مردم ایران برپا شد. کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (آی تی یو سی)، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (آی تی اف) و سازمان عفو بین‌الملل (امنستی اینترنشنال) چند هفته قبل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در روز ششم مارس، روز جهانی راه‌آهن، با کارگران ایران اعلام همبستگی می‌‌کنند. به دعوت این سه سازمان بین‌المللی، هزاران نفر در شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، بروکسل، اسلو، ژنو، استانبول، بصره، دهلی، تورنتو، توکیو و سیدنی، تجمعات اعتراضی مختلفی برپا كردند، دست به راهپیمائی زدند، دهها هزار اطلاعیه در میان مردم توزیع كردند، با مسافران وسائط نقلیه درمورد اقدام خود و كارگران ایران به بحث پرداختند، جمهوری اسلامی را همه جا محكوم كردند و روزی فراموش نشدنی در همبستگی با كارگران ایران به نمایش گذاشتند.

این سومین اقدام جهانی در حمایت از كارگران ایران بود كه در دو سال گذشته توسط سازمانهای كارگری در كشورهای مختلف سازمان داده شد، اما اینبار این حركت بسیار گسترده تر و تعرضی تر بود و حاوی ابتكارات و تجارت ارزشمندی در همبستگی جهانی بود. حركت امروز چنان با قدرت سازماندهی شده بود كه تعدادی از دولت ها را نیز مجبور كرد به جمهوری اسلامی نامه های اعتراضی بنویسند و خواهان آزادی محمود صالحی و منصور اسانلو و احترام به حقوق جهانشمول كارگران شوند. حركت امروز گوشه كوچكی از قدرت جهانی كارگران را به نمایش گذاشت.

این حركت نقش مهمی در شناساندن حكومت سركوبگر جمهوری اسلامی به جهانیان و تشویق آنها به حمایت از مبارزه مردم ایران داشت و كار جمهوری اسلامی را برای دستگیری و اذیت و آزار فعالین كارگری و سایر فعالین جنبش های اعتراضی مردم دشوارتر كرد. حركت امروز بعد جهانی مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران را گسترش داد و كمك موثری به مردم ایران برای باز كردن درب زندانها بود.

حركت امروز بار دیگر نشان داد كه طبقه كارگر و مردم ایران در مبارزه برای بزیر كشیدن جمهوری اسلامی تنها نیستند و مبارزه آنها چنان آزادیخواهانه و حق طلبانه است كه میتواند بشریت تشنه آزادی و عدالت را پشت سر خود بسیج كند و به میدان آورد. همبستگی جهانی با كارگران ایران در شش مارس، گوشه ای از قدرت جنبش اعتراضی كارگران و مردم ایران و نتیجه و ادامه مبارزه آزادیخواهانه آنها علیه یكی از بیرحم ترین حكومت های سرمایه داری در دنیای امروز است.

آكسیون امروز، در عین حال نتیجه آشكار روی آوری فعالین پیشرو كارگری در ایران به همبستگی جهانی و نتیجه رشد و گسترش سوسیالیسم و انترناسیونالیسم در میان طبقه كارگر ایران است و این حركت نیز به سهم خود راه پیشروی جنبش سوسیالیستی را در ایران تقویت خواهد كرد. حركت امروز بار دیگر تاكیدی بر این حقیقت مهم بود كه تنها راه به نتیجه رسیدن مبارزه كارگران و مردم ایران و تنها راه تقویت مبارزه آنها علیه جمهوری اسلامی، روی آوری هرچه بیشتر به سوسیالیسم و به متشکل کردن نیروی سوسیالیسم، حزب كمونیست كارگری است. تنها این افق است كه راه پیشرفت مبارزه مردم را در ایران و در سطح جهان هموار میكند.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر مراتب قدردانی عمیق خود را از اقدامات سازمانهای کارگری جهانی ابراز میکند و آنرا عمیقا ارج مینهد. حزب به سهم خود و همچنان كه در طول نزدیك به دو دهه از حیات خود نشان داده است، با تمام قوا در جهت جلب همبستگی جهانی با كارگران و مردم ایران تلاش میكند و همبستگی جهانی را به سکویی برای پیشروی طبقه کارگر و مردم ایران برای به زیر کشیدن رژیم اسلامی و تبدیل ایران به پایگاه سوسیالیسم و ایجاد جامعه ای انسانی بدل میکند. جامعه ای كه الگوی همه مردم آزادیخواه در سراسر جهان خواهد شد.

زنده باد همبستگی جهانی با كارگران و مردم ایران
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونیست كارگری ایران
١٦ اسفند ١٣٨٦، ٦ مارس ٢٠٠٨

No comments: