Saturday, March 22, 2008

اعتصابات و اعتراضات كارگران در مراکز مختلف ادامه دارد

كارگران ۵ كارخانه در استان قزوین در مقابل ادارات دولتی تجمع كردند
روز ٢٦ اسفند كارگران شاغل در بیش از ۵ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی استان قزوین در اعتراض به عدم دریافت چندین ماه حقوق و مطالبات معوقه خود دست از كار كشیده و در مقابل استانداری این استان تجمع كردند. طبق گزارشات منتشر شده، صدها كارگر كارخانجات پلی اورتان، پارس واشر، پوشینه بافت، قوه پارس و نازنخ در اعتراض به عدم دریافت ٢ تا ١٠ ماه حقوق خود، طی ٨ روز گذشته تاكنون بارها در مقابل نهادها و ادارات دولتی دست به اعتصاب و تجمع زدهاند. در ادامه این خبر آمده است كه تاكنون هیچ یك از مقامات مسئول استان قزوین به اعتراضات كارگران توجه نكرده اند و برخی از كارخانه داران در واكنش به اعتراضات كارگران، كارخانه ها را تعطیل كرده اند.
تجمع اعتراضی كارگران بیكار شده در مقابل فرمانداری پاكدشت
طبق گزارشات منتشر شده كارگران بیكار پاكدشت در اعتراض به عدم دریافت ٢ ماه حق بیمه بیكاری خود صبح روز ٢٧ اسفند در مقابل فرمانداری و بانك رفاه كارگران این شهرستان تجمع كردند. كارگران به دلیل تعلل نهادهای دولتی در پرداخت حق بیمه بیكاری دست به تجمع زده و خواستار دریافت حقوق خود شدند.
تهدید كارگران سد آزاد سنندج به اعتصاب
دستمزد ۵٠٠ تن از كارگران قراردادی شاغل در سد آزاد سنندج پرداخت نشده است و كارگران كه زیر نظر یك شركت پیمانكاری مشغول بكار هستند، پیمانكار را مسئول تأخیر در پرداخت حقوق و مطالبات خود دانستهاند. كارگران اعلام كردهاند در صورتی كه حقوق معوقهشان تا ٢٨ اسفندماه پرداخت نشود به اعتصاب و تجمع اعتراضی دست خواهند زد.
اعتراض كارگران اخراجی كارخانه آرد آزادی سقز
کارفرمای این کارخانه ٣٠ نفر از کارگران را اخراج کرد و کارگران اخراجی كه هر كدام بیش از ٢٧ سال سابقه كار دارند، در محل كارخانه تجمع كرده و خواستار بازگشت به كار خود شدند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مارس ٢٠٠٨، ٢٧ اسفند ١٣٨٦

No comments: