Saturday, March 22, 2008

جان محمود صالحی در خطر است، باید وی را از مرگ حتمی نجات داد.!!!

کارگران، مردم شریف و زحمتکش؛


همانطور که مطلع هستید، محمود صالحی یکی از چهره‌های خوشنام و جسور جنبش کارگری، در جریان برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، در اول ماه مه سال 1383 دستگیر و متعاقبا در سال 1386 حکم یک سال زندان وی که فقط به خاطر دفاع از ابتدائی‌ترین حقوق کارگران و برگزاری مراسم اول ماه مه است، قطعی شد.

اکنون دوران محکومیت یک ساله‌ محمود صالحی به پایان رسیده است، اما شعبه 4 دادگستری شهر سنندج، محمود صالحی را احضار و به بهانه‌های واهی برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرده‌ است.

محمود صالحی به اعتراض به پایمال شدن حقوق خود که همانا حقوق طبقه کارگر ایران است، از روز دوشنبه 27 اسفند ماه 1386 تا به حال دست به اعتصاب غذای خشک زده و به همین دلیل نمیتواند داروهای تجویز شده را نیز مصرف کند.

محمود صالحی که در حال حاضر به سختی میتواند صحبت کند، تنها کلیه باقی مانده‌اش در حال از کار افتادن است و خطر مرگ وی را بصورت جدی تهدید میکند.

بنا به اظهارات اخیر پزشک معالج، در صورت عدم مصرف داروهای تجویزی، ظرف 24 ساعت آینده، جان محمود صالحی با خطر جدی روبرو خواهد شد.

محمود صالحی که مدت یک سال است در زندان مرکزی شهر سنندج به سر می‌برد از مداوای موثر محروم بوده و مسئولین زندان بانی محرومیت وی از مداوا و وخامت وضعیت جسمانی او هستند.

در حال حاضر محمود صالحی که به سختی می‌تواند صحبت کند، بنا به دلایلی حتی از درمانگاه زندان نیز محروم شده است. محمود صالحی بر اعتصاب غذای خود تاکید کرده و اعلام کرده است که: " یا باید آزاد شوم یا اینکه جسدم را از زندان بیرون ببرند"

ما ضمن اینکه از محمود صالحی میخواهیم که بنا به وخامت وضعیت جسمی‌اش به اعتصاب غذای خود پایان دهد، از همه کارگران، مردم شریف و آزادیخواه در سراسر دنیا میخواهیم که به هر شیوه ممکن به بازداشت غیر قانونی و ناعادلانه محمود صالحی اعتراض کنند، چرا که جان محمود صالحی در خطر است و باید وی را از مرگ حتمی نجات داد.


کمیته دفاع از محمود صالحی
اول فروردین 1387
................
نامه کمیته دفاع از محمود صالحی به سازمان عفو بین‌الملل (امنستی)

موضوع: درخواست اقدام فورى براى نجات جان محمود صالحى

خانم ایرین خان عزیز؛


همانطور که اطلاع دارید محمود صالحی یکی از فعالین کارگری ایران و نماینده کارگران خباز در شهر سقز که در جریان برگزاری ١ مه سال ۲٠٠۴ دستگیر و نهایتا در سال ۲٠٠٧حکم زندان وی قطعی شد، سه روز دیگر در تاریخ ۴/۱/۱۳۸۷ دوران محکومیت یک ساله‌اش به پایان میرسد.

اما روز دوشنبه ۲۷/۱۲/۱۳۸۶ محمود صالحي را از زندان به بازپرسي شعبه ۴ دادگستري سنندج احضار كردند. بعد از ساعتها انتظار، محمود را به جرم ارتباط با خارج از زندان و انتشار پيام هاي حمايت آميز مانند، "پيام به برگزار كنندگان اعتصاب غذاي ۲۷ تير" و "اعلام پشتيباني و حمايت از مبارزات دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب"‌، براي ايشان قرار بازداشت موقت صادر كردند.

محمود به محض صدور اين قرار بازداشت غير قانوني و در اعتراض به پایمال شدن حقوق خود, از روز دوشنبه مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۶ دست به اعتصاب غذای خشک زده است. وی همچنین داروهای تجویز شده را مصرف نکرده و اعلام کرده است که تا آزاديش از زندان اعتصاب غذاي خشك را ادامه خواهد داد.

طبق آخری خبر، فشار خون وی ماکزیمم ۱۶ و مینیمم ۱۲ است که در صورت یکنواخت شدن ماکزیمم و مینیمم فشار خون، تنها کلیه باقی مانده‌اش به کلی از کار خواهد افتاد و زندگی او در خطر جدی قرار دارد.

ما اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی، كه در ايران فعال هستيم، خواستاریم که از طرف سازمان مربوطه، پزشکان بدون مرز و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای دفاع از حقوق بشر، در راستای آزادی فورى محمود صالحی و همچنین فراهم کردن امکانات پزشکی مناسب جهت درمان اساسی ، مقامات ذی ربط در ایران را وادار به این امر کرده تا ضمن فراهم آوردن شرایط آزادی وی در جهت مداوای سریع ایشان اقدامات لازم را انجام دهند و بی شک ما به مثابه اعضای کمیته دفاع از محمود صالحی مقامات دولت ایران را مسئول جان محمود دانسته و هر پیش آمدی ر ا باید جواب گو باشند.
با احترام

کمیته دفاع از محمود صالحی
۱ فروردین ۱۳۸۷ برابر با ٢٠ مارس ٢٠٠٨

رونوشت:
کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری
پزشکان بدون مرز
فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل
سازمانها و نهادهای كارگرى و حقوق بشر

No comments: