Thursday, March 13, 2008

كارگران نیشكر هفت تپه برای اعتصابی بزرگ آماده میشوند! ٤٠٠ تن از كارگران نی كش هم اكنون در اعتصاب هستند

در اطلاعیه روز ٢٠ اسفندماه به اطلاع رساندیم كه بدنبال اعتصاب چهارروزه بیش از ٣٢٠٠ كارگر شركت نیشكر هفت تپه، كارفرما ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده كارگران را پرداخت كرد و كارگران روز ١٩ اسفند به اعتصاب خود پایان دادند. طبق خبری که امروز به حزب رسیده است، صبح ١٩ اسفند کارفرما قبول میکند که دو ماه حقوق کارگران را بپردازد و کارگران تصمیم به پایان اعتصاب میگیرند اما کارفرما زیر تعهد خود میزند و فقط یک ماه حقوق معوقه را پرداخت میکند. در مقابل این حقه بازی کارفرما و برای دریافت یک ماه حقوق و مزایا، کارگران تصمیم دارند چنانچه بزودی تمام حقوق معوقه یعنی یک ماه حقوق و کل مزایا و پاداش کارگران پرداخت نشود، کل کارگران اعم از کارگران کارخانه و نی بر که بین ٤٥٠٠ تا ٥٠٠٠ نفر میشوند، دست به اعتصاب یکپارچه خواهند زد.

بنا به همین خبر، هم اكنون حدود ٤٠٠ نفر از كارگران نی كش، از امروز ٢٢ اسفند در اعتراض به نپرداختن دو ماه حقوق دی و بهمن اعتصاب را شروع کردند. کارگران نی کش و نی بر قراردادی هستند و تعداد کل کارگران قراردادی بین ١١٠٠ تا ١٧٠٠ نفر متغیر است.

حزب كمونیست كارگری نپرداختن حقوق ها و رفتار بیشرمانه کارفرما و همکاری ادارات دولتی با کارفرما و مدیران این شرکت و تهدیدات عوامل اطلاعات و سرکوبگر رژیم را شدیدا محكوم می كند. تنها نیروی متحد کارگران، و اعتصاب یکپارچه آنها میتواند صف مقابل کارگران را به عقب براند. حزب همه كارگران نیشكر هفت تپه، اعم از کارگران کارخانه و نی بر ونی کش، را به برگزاری منظم مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی فرا میخواند. حزب خانواده های کارگران را به حضور فعال در این مبارزه فرامیخواند. کارگران باید همه نیروی خود را به میدان آورند. این شرط موفقیت هرچه بیشتر کارگران است. حزب همچنین کارگران هفت تپه را فرامیخواند که با تلویزیون کانال جدید تماس بگیرند و از این طریق اخبار هرروزه مبارزه خود را به گوش مردم برسانند و مردم را از فراخوان های خود مطلع کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مارس ٢٠٠٨، ٢٢ اسفند ١٣٦٨

No comments: