Thursday, March 6, 2008

انعکاس شلاق زدن کارگران در برخی از رسانه های ترکیه

گروه تاتر آزاد ترکیه شلاق زدن کارگران را محکوم کرد
فعالین حزب کمونیست کارگری در روزهای اخیر، عمل جنایتکارانه شلاق زدن کارگران توسط جمهوری اسلامی را به زبانهای مختلف ترجمه و به رسانه ها، نهادها، سازمانها و مراجع بسیار زیادی در سراسر جهان ارسال کردند که به انعکاس گسترده تر این خبر در بسیاری از کشورها انجامید. از جمله در ترکیه گروه تاتر آزاد در تاریخ ٢٨ فوریه (٩ اسفند) با صدور اطلاعیه ای شلاق زدن کارگران توسط جمهوری اسلامی را عملی وحشیانه توصیف کرده و آن را بشدت محکوم کرد. اوزگار باسکایا رئیس گروه هنری نوشته است: "به فعالین اول ماه مه سنندج درود میفرستم. اول غرور ماست. شلاق زدن یکی از قبیح ترین و عقب مانده ترین روش هاست."

هفته نامه "ینی اوتام" گزارش مشروحی از شلاق زدن کارگران توسط جمهوری اسلامی منتشر کرده است. در این گزارش ضمن اشاره به مراسم اول مه سال قبل، به دستگیری و محکومیت اعضای اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار پرداخته است. همچنین نامه اصغر کریمی به سازمانهای کارگری و نهادها و سازمانهای مدافع حقوق انسان در این هفته نامه منتشر شده است.

سایت "ساواس کارسیتلری" (مخالفین جنگ) نیز فراخوان اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، نامه اصغر کریمی و اطلاعیه کمیته همبستگی بین المللی کارگری درمورد شلاق زدن کارگران را منتشر کرده است.

یادآوری کنیم که اخبار اعتراض دانشجویان و دستگیری آنها نیز با تلاش کادرهای حزب در برخی رسانه های ترکیه منعکس شد. تلاش برای انعکاس هرچه بیشتر اعمال جنایتکارانه حکومت اسلامی، طرد و منزوی کردن این رژیم و جلب همبستگی بین المللی با مبارزات مردم ایران در دستور همیشگی تشکیلات خارج کشور حزب در سطح بین المللی است.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ اسفند ١٣٨٦، ٥ مارس ٢٠٠٨

No comments: