Thursday, March 27, 2008

تجمع درمقابل زندان سنندج برای آزادی محمود صالحی، روز سه شنبه نیز درمقابل زندان سنندج تجمع خواهد شد

دیروز و امروز درمقابل زندان سنندج و دادگستری این شهر مردم آزادیخواهی که از چندین شهر به سنندج آمده بودند، دست به تجمع زدند و خواهان آزادی محمود صالحی شدند. تجمع کنندگان اعلام کردند که تا آزادی محمود صالحی به تجمع خود ادامه میدهیم و چنانچه به خواست ما پاسخ داده نشود درمقابل قوه قضائیه در تهران تجمع میکنیم.

بنا به گزارش کمیته دفاع از محمود صالحی، با گذشت هشت روز از اعتصاب غذای محمود صالحي در اعتراض به صدور حکم بازداشت موقت وی از سوی دادستانی سنندج٬ صبح روز يکشنبه ٤ فروردين بيش از ٢٠٠ نفر از فعالين کارگری که بعضا به همراه خانواده های خود، از شهرهای سقز، بوکان، اشنویه، مریوان، پاوه، رشت، کرج و تهران، به سنندج آمده بودند در مقابل زندان اين شهر تجمع کردند. در این تجمع که از ساعت ٨ صبح شروع شد، تجمع کنندگان خواهان آزادی فوری و بدون قيد و شرط محمود صالحی شده و نسبت به وضعيت جسمي او اظهار نگرانی کردند و خواهان ملاقات خانواده محمود با او شدند. تجمع کنندگان از نجیبه صالح زاده همسر محمود صالحي خواستند که پیام آنان را مبنی بر شکستن اعتصاب غذا به گوش محمود برساند. به گفته نجیبه صالح زاده، محمود هر روز یکبار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است، اما در دو روز اخیر هیچ تماسی با وی نگرفته و این نشان می دهد که حال محمود رو به وخامت گذارده است. نجیبه صالح زاده در سخنانی خطاب به حاضرین گفت که این اتهام واهی که به خاطر آن محمود مجبور است مدت نامعلوم دیگری در زندان بماند، صرفا در هراس از برگزاری اول ماه مه صورت گرفته است. وی در ادامه با تاکید بر این که برای من، دیگر فعالین کارگری و دانشجویان فرقی با محمود ندارند، اظهار داشت ما نباید در مقابل دستگیری هر فعال کارگری و یا هر فعال دیگری سکوت کنیم.

روز دوشنبه ٥ فروردين نیز از ساعت ١٠ صبح تا ١ بعدازظهر مجددا حدود ٢٠٠ نفر درمقابل دادگستری سنندج دست به تجمع اعتراضی زدند. سه نفر از تجمع کنندگان به نمایندگی از طرف جمع برای مذاکره به داخل دادگستری رفتند اما پاسخ روشنی نگرفتند. تجمع کنندگان اعلام کردند تا آزادی محمود به تجمع اعتراضی خود ادامه خواهند داد و چنانچه به نتیجه نرسند درمقابل قوه قضائیه در تهران تجمع میکنند.

لازم به توضیح است که امروز عصر بعد از ملاقات خانواده محمود صالحی با او، و رساندن پیام شرکت کنندگان مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذا، محمود صالحی به اعتصاب غذای خشک پایان داد اما اعلام کرد که به اعتصاب غذای تر تا زمان آزادی ادامه خواهد داد.

حزب کمونیست کارگری مردم شهرهای مختلف بویژه مردم سنندج را فرامیخواند در این تجمعات شرکت کنند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمود صالحی شوند. قرار است فردا ٦ فروردین در ساعت ٩ صبح تجمعی در مقابل زندان سنندج برگزار شود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٥ فروردین ١٣٨٧، ٢٤ مارس ٢٠٠٨

No comments: