Thursday, March 6, 2008

اعتصاب كارگران نی بر در شركت نیشكر هفت تپه

بنا به خبری كه به حزب كمونیست كارگری رسیده است، بیش از ١٧٠٠ تن از كارگران نی بر در بخش كشاورزی نیشكر هفت تپه، روز ١٣ اسفند ماه در اعتراض به بتعویق افتادن حقوق خود و عدم تحویل جیره ایام نوروز دست از كار كشیدند. كارگران همچنین گفته‌اند كه شایعه اخراج ٢٠٠٠ نفر از كارگران این شركت تا پایان سال بر نگرانی كارگران افزوده است. طبق گزارش دیگری فعالین كارگری شاغل در نیشكر هفت‌تپه از جمله فریدون نیكوفر، حیدر مهری، ابولفضل عابدینی، احمدی و علیپور با حكم دادگاه طی روزهای آینده دستگیر و زندانی خواهند شد.

بنا به این خبر، كارفرما كاغذ پرداخت عیدی را به كارگران داده است، اما از پرداخت پول خبری نیست؛ بلكه مثل همیشه قول آن را به كارگران داده‌اند. كارگران التیماتوم داده‌اند كه اگر پول پرداخت نشود اعتصاب خود را از سر خواهند گرفت.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواست کارگران نیشكر هفت تپه حمایت میكند و کارگران را به تشکیل هر روزه مجمع عمومی و تصمیم دسته جمعی و متحدانه برای ادامه مبارزه خود فرامیخواند. احکام صادره علیه فعالین کارگری در هفت تپه باید بی قید و شرط ملغی شود و به اذیت و آزار فعالین کارگری پایان داده شود. حزب همه کارگران هفته تپه و خانواده های آنها را به اعتراض به جلب فعالین کارگری و لغو احکام آنها فرامیخواند. کارگران باید این را در صدر خواستهای خود قرار دهند. حزب سایر مراکز کارگری و مردم منطقه را به پشتیبانی از کارگران هفت تپه فرامیخواند. مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه شایسته بیشترین پشتیبانی است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ مارس ٢٠٠٨، ١۵ اسفند ١٣٨٦

No comments: