Thursday, March 6, 2008

مرگ کارگران در اثر نا امنی محیط کار

زنده به گور شدن دو کارگر ساختمانی
بنا به گزارش سایت سلام دموکرات ٢ کارگر انبار یک شرکت ماسه شویی در شهر قزوین در یک سانحه دلخراش در محل کارشان جان خود را از دست دادند. یک و نیم بعدازظهر روز ٨ اسفند راننده يك دستگاه لودر كه سرگرم كار در يك شركت ماسه‌شويي در خرمدشت قزوين بود، بدون اطلاع از فعاليت دو كارگر در انبار ماسه، اقدام به تخليه شن و ماسه به داخل انبار كرد كه به حادثه تلخ زنده به گور شدن اين دو كارگر انجاميد. قربانيان اين حادثه مرگبار كه امير ۲۱ ساله و حيدر ۱۷ ساله نام داشتند، به هنگام وقوع اين حادثه، مشغول تميز كردن انبار ماسه بودند.

۵ كارگر در یك كارگاه در تهران جان باختند
بنا به خبری كه روز ١١ اسفندماه منتشر گردید، ۵ تن از كارگران كارگاه تولید پشم شیشه در تهران بر اثر آتش سوزی جانشان را از دست دادند. این كارگاه در خیابان ١۵ خرداد تهران قرار دارد. مشخصات جانباختگان را اعلام نکرده اند.

٣ كارگر ساختمانی بر اثر حادثه در محل كار جان خود را از دست دادند
بر اثر ریزش آوار در یك ساختمان در خیابان شیبانی منطقه كامرانیه تهران، ٣ كارگر ساختمانی روز دوشنبه ١٣ اسفند ماه، جان خود را از دست دادند. كارگران جانباخته عبارتند از علی خلجی ٣٠ ساله، اصغر نصیری ٣٠ ساله و حسن رضوانی ٢۵ ساله.

حزب کمونیست کارگری مرگ این عزیزان را به همه بازماندگان و همکاران و دوستانشان تسلیت میگوید. همه این موارد و بسیاری دیگر که هر روز در قتلگاه هایی به نام کارخانه و کارگاه اتفاق می افتد بسادگی قابل پیشگیری و قابل اجتناب اند. این قتل ها گوشه ای از جنایاتی است که حاکمیت سود و سرمایه بر زندگی بشر مرتکب میشود. حزب همه کارگران را فرا میخواند تا به نا امنی محیط کار اعتراض کنند. کارفرمایان را مجبور به رعایت ایمنی و برسمیت شناختن حق کارگران و نمایندگانشان بر کنترل منظم شرایط ایمنی کار نمایند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ مارس ٢٠٠٨، ١۵ اسفند ١٣٨٦

No comments: