Saturday, March 22, 2008

اعتراضات کارگران بخاطر دستمزدهای پرداخت نشده/ مرگ كارگران بر اثر ناامنی محیط كار

كارگران شركت ایران كیش در عسلویه دست به اعتصاب زدند.
به گزارش "اتحاد"، سایت "اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار"
www.ettehade.net بیش از ۵٠٠ نفر از كارگران شركت ایران كیش، پیمانكار پالایشگاه گاز فازهای ٦، ٧ و ٨ در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق و عیدی، روز ٢٢ اسفندماه دست به اعتصاب زدند. در سایت اتحاد آمده است: "بیش از ۵٠٠ نفر از کارگران شرکت ایران کیش پیمانکار پالایشگاه گاز فازهای ٦، ٧ و ٨ در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق و عیدی روز چهارشنبه ٢٢ اسفندماه ٨٦دست به اعتصاب زدند. کارگران ابتدا از محل کارگاه شرکت ایران کیش تا مقابل دفتر شرکت تی، آی، جی، دی (پیمانکار اصلی) راهپیمائی کردند. بعد از ساعتی از اجتماع کارگران مقابل دفتر پیمانکار اصلی و عدم توجه کارفرما به حضور اعتراضی تجمع کنندگان، کارگران به طرف حراست منطقه ویژه پارس جنوبی که با پالایشگاه فاصله زیادی دارد راه افتادند. کارفرما که چنین حرکتی را از طرف کارگران انتظار نداشت سراسیمه به همراه حراست پالایشگاه به کارگران در حال حرکت رسیدند و از آنان خواستند تا از رفتن به محل حراست منطقه ویژه با این شیوه خوداری کنند. حراست از کارگران خواست تا نماینده انتخاب کنند و بقیه به خوابگاههایشان بروند سپس حدود ١٠ نفر از کارگران را به نمایندگی از بقیه سوار ماشین کردند وبرای مذاکره به حراست منقطه ویژه بردند ، کارفرما در حضور حراست منطقه ویژه به نمایندگان کارگران قول داد تا حقوق برج ١٠ را روز بعد پرداخت کند. صبح روز بعد حراست از ورود کارگران شرکت ایران کیش به پالایشگاه ممانعت کرد و گفت فعلا پولی برای پرداخت حقوق شما نیست، به خوابگاههایتان بروید و منتظر بمانید. طبق آخرین خبر کارفرما حقوق دی ماه ۵٠٠ نفر را پرداخته و وعده پرداخت حقوق یک ماه ١۵٠ نفر دیگررا تا یکشنبه ٢٦ اسفندماه داده است."

اعتصاب چند ساعته كارگران و كاركنان روزنامه "اعتماد"
بنا به خبری كه سایت "سلام دمكرات" منتشر كرده است، روز سه شنبه ٢١ اسفندماه جمعی از روزنامه نگاران و كاركنان و كارگران روزنامه "اعتماد" كه چندین ماه است حقوق خود را دریافت نكرده بودند، ابتدا تهدید به اعتصاب كردند اما بعد از اینكه با بی اعتننائی مدیر مسئول آن، كه یكی از كاندیداهای مجلس اسلامی است، مواجه شدند، دست از کار کشیدند و دست به اعتصاب زدند. این اقدام كارگران مدیر مسئول را سراسیمه كرد و سریعا اقدام به پرداخت حقوق عقب افتاده كاركنان كرد.

تجمع اعتراضی رانندگان شركت اتوبوسرانی كرمانشاه
رانندگان شركت واحد اتوبوسرانی كرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشكلاتشان كه شامل افزایش دستمزد و مزایا و همچنین پاسخگویی مسئولین استانداری نسبت به وضعیت آنهاست، در مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند. این كارگران طی سال جاری چندین بار دست به تجمع اعتراضی زده اند.

مرگ ٤ كارگر بر اثر ناامنی محیط کار
بر اثر ریزش دیوار در یك ساختمان در حال تعمیر در شیراز، روز ٢٣ اسفندماه ٤ كارگر جانشان را از دست دادند. این حادثه در خیابان محلاتی در بلوار پاسداران شیراز روی داده و اسامی قربانیان این حادثه اعلام نگردیده است. محیط کار در ایران یک قربانگاه است و دائما از کارگران قربانی میگیرد. سود سرمایه داران حد و مرز ندارد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مارس ٢٠٠٨، ٢٤ اسفند ١٣٨٦

No comments: