Tuesday, March 4, 2008

گزارش ديدار برخي از اعضاي شوراي همكاري تشكل ها و فعالين كارگري، سنديكاي نقاشان و جمعي از فعالين زنان با خانواده محمود صالحي

روز جمعه 10 اسفند 1386، برخي ازاعضاي شوراي همكاري تشكل ها و فعالين كارگري، سنديكاي نقاشان و جمعي از فعالين زنان با خانواده ي محمود صالحي ديدار داشتند.
در اين ديدار كه در يك محيط صميمانه صورت گرفت،همسر محمود طي سخناني به تشريح وضعيت جسماني وي پرداخت و گفت: "همان طور كه آقاي شريف در مصاحبه ي شان گفته اند، ديدار ما با آقاي امجدي دادستان سنندج، به نظر اميد بخش مي آمد. چرا كه وي بعد از گفت و گويي كه با وكيل محمود داشتند، به من و ايشان به عنوان وكيل قانوني محمود اجازه ي ملاقات با همسرم را دادند. در اين گفت و گو آقاي شريف مسئله ي مرخصي ملحق به آزادي همسرم را با دادستان مطرح كرده بود؛ كه آقاي امجدي با اين خواست نيز موافقت كرد. در اين ديدار دادستان سنندج قول هرگونه همكاري اي با خواست هاي فوق را دادند. آقاي شريف به واسطه ي اين قول شفاهي لايحه اي را نيز در اين خصوص تنظيم كردند كه آن را بعد از رفتن ايشان به تهران به دادستان تحويل دهم. اما با كمال تعجب ايشان به هيچ كدام از قول هايي كه داده بود وفادار نماند. بايد بگويم نهادهاي امنيتي اي كه قدرت فراواني در تغيير مسير چنين پرونده هايي دارند، موجب اعمال فشارهاي زيادي بر جسم و روح محمود شده اند. دكتر بابايي جانشين مدير كل پزشكي قانوني بيشترين همكاري را با نهادهاي فوق الذكر داشته اند. من وقتي نامه ي پزشكي قانوني را كه از محتواي آن بي خبر بودم با اميد به اين كه در آن نامه، پزشكان مستقر در پزشكي قانوني در پاسخ به ضرورت معالجات فردي كه به خاطر دفاع از هم طبقه اي هايش مكرراً دردهاي جانكاه و طاقت فرسا را تحمل مي كند، پاسخ مثبتي داده اند، به دايره ي اجراي احكام تحويل دادم". اجراي احكام ضمن تأسف از محتواي نامه گفتند: " آيا مي توان كساني كه اين نامه را نوشته اند اسم شان را پزشك ناميد؟".
نجيبه صالح زاده در ادامه به توصيف وضعيت روحي بسيار عالي محمود پرداخت و گفت: " با تمام فشارهاي جسمي كه تاكنون بر محمود وارد شده است، وي از روحيه ي بسيار خوبي برخوردار است." محمود در حالي كه ماسك اكسيژن به صورت داشت به من كه با نگراني او را نگاه مي كردم، مي گفت: " نگران نباش، من همچون كوه آبيدر، همانند پولاد بر سر آرمان هايم ايستاده ام". در اين ديدار همسر محمود، بر اتحاد و يكپارچگي طبقه ي كارگر و ادامه ي مبارزات برحق كارگران پاي فشردند.
فرزندان محمود صالحي، سامرند و سيامند نيز هم چون پدر و مادرشان داراي روحيه ي مبارزي هستند. آنان نيز در اين ديدار به توصيف خاطرات خود در ارتباط با حضور محمود در مراسم مختلف اول ماه مه و روز جهاني زن(هشت مارس) پرداختند.
در پايان، جمع حاضر با گرفتن عكس هاي يادگاري و آرزوي آزادي محمود صالحي، اين سمبل مقاومت كارگري، شهر سقز را ترك كردند.
شوراي همكاري تشكل ها و فعالين كارگري
1386/12/10
اتحاد كميته هاي كارگري
كميته دفاع از محمود صالحي
كميته پيگيري ايجاد تشكل هاي آزاد كارگري
كميته هماهنگي براي ايجاد تشكل كارگري
جمعي از فعالين كارگري
www.shorayehamkari.com

No comments: