Saturday, March 22, 2008

جمهوري اسلامي بايد از سازمان جهاني کار اخراج شود!

به تمامي اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان

نود و هفتمين کنفرانش سازمان جهاني کار "آي ال او" که بزودی در فاصله ٢٨ مه تا ١٣ ژوئن برگزار ميشود، هر ساله ميزبان هيات اعزامي جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه خود میباشد و علاوه بر جمهوری اسلامی، خانه کارگر و شوراهای اسلامی نیز که رسما ارگانهای دست ساز حکومت علیه کارگران هستند، به عنوان "تشکل هاي کارگري از ايران" در اجلاس سالانه آی ال او به رسميت شناخته میشوند.

کميته همبستگي بين المللي کارگري به شرکت هيات جمهوري اسلامي در اجلاس سالانه سازمان جهاني کار شدیدا معترض است و خواهان اخراج جمهوري اسلامي از سازمان جهاني کار و تمامي مراجع بين المللي است.

متاسفانه اینطور استدلال شده است که حضور جمهوری اسلامی و خانه کارگر آن در اجلاس های سالانه آی ال او، راه را بر دیالوگ و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی برای برسمیت شناختن و رعایت حداقل حقوق کارگران فراهم میکند. اما نادرستی این روش امروز بر هیچکس پوشیده نیست. جمهوری اسلامی همچنان فعالین کارگری را دستگیر و زندانی میکند، حق اعتصاب و تشکل و قرارداد دسته جمعی و هیچ حق دیگری را برسمیت نشناخته و حتی شلاق زدن به کارگران را نیز به روشهای سرکوب کارگران افزوده است. کارگران ایران حق دارند سازمان جهانی کار را بدلیل برسمیت شناسی هیئت جمهوری اسلامی محکوم کنند و آنرا مانعی بر سر راه مبارزه خود بدانند و خواهان انزوای هرچه بیشتر آن شوند.

تنها در طول سال گذشته صدها اتحادیه کارگری در سراسر جهان خواهان آزادی دو نفر از رهبران کارگری، منصور اسانلو و محمود صالحی، و نیز برسمیت شناختن حقوق پایه ای کارگران در ایران شده اند اما جمهوری اسلامی به همه اینها دهن کجی کرده است. بعلاوه طبق تمام گزارشات نهادهای بین المللی، جنایات این حکومت علیه بخش های مختلف مردم در طول سال های گذشته مدام شدت گرفته و پذیرش این حکومت در نهادهائی مانند آی ال او را بیش از پیش غیر قابل دفاع کرده است.

کميته همبستگي بين المللي کارگري ضمن قدرداني صميمانه از اقدامات تا کنوني سازمانهاي کارگري در حمايت از کارگران ايران٬ بر اين اعتقاد است که يک گام اساسي در حمايت از مبارزات کارگران و مردم ايران٬ طرد و انزواي جمهوري اسلامي در سطح بين المللي و اخراج آن و همینطور ارگان دولتی خانه کارگر از سازمان جهانی کار است. کميته همبستگي بين المللي کارگري از سازمانهاي کارگري در سراسر جهان انتظار دارد که از نفوذ خود برای بیرون کردن هیئت جمهوری اسلامی از آی ال او استفاده کنند.

شهلا دانشفر هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري WPI ) (
بهرام سروش مسئول روابط عمومي

No comments: