Tuesday, March 4, 2008

با نیروی متشکل کارگران رژیم شلاق و سرنیزه جمهوری اسلامی رفتنی است!

بیدادگاه تجدید نظر سنندج برای 11 نفز از کارگران شرکت کننده در تظاهرات اول ماه مه 2007 در این شهر حکم شلاق و جریمه نقدی صادرکرد و این عمل وحشیانه تا کنون در باره 5 نفر از کارگران حق طلب به نام های صدیق امجدی، فارس گویلیان، حبیب الله کلکانی، صدیق صبحانی عباس اندریاری اجرا شده است. رژیم می خواهد با تشدید سرکوب و ایجاد رعب و وحشت که بازتاب اضطراب درونی خود از سرنگونی حتمی اش است، در رفع بحران اجتماعی به مقابله باخواستهای واقعی و روزمره کارگران و مردم زحمتکش و ستم کشیده ایران ادامه دهد .

سه دهه از حاکمیت سراپا ارتجاعی و ضد کارگر رژیم جمهوری اسلامی ایران می گذرد. در طی این مد ت همواره اول ماه مه وبرگزاری مراسم روز جهانی کارگر یکی از کشمکش های اصلی طبقه کارگر ایران با حاکمین مدافع سیستم سرمایه داری و سرمایه داران بوده است. رژیم اسلامی حامی کارفرمایان و غاصبین وسائل تولید برای جلو گیری از برسمیت شناختن و برگزاری آزاد مراسم روز کارگرانواع حلیه ها و وسائل سرکوب را به کار گرفته است. کارگران و رهیران آنها را بخاطر برگزاری و سخنرانی در چنین مراسمی زندانی، شکنجه و اعدام کرد که بعنوان نمونه می توان به شکنجه و قتل جهانگیر قعله میاندوآبی در سال 60 یه جرم شرکت در تطاهرات اول ماه مه تهران و زندانی و شکنجه کارگران سنندج و اعدام سخنران اول ماه مه در آنجا جمال چراغ ویسی در 1368 اشاره کرد. امروز و در شرایطی دیگر با نزدیک شدن اول ماه مه و با اجرای حکم شلاق می خواهند کارگران را از مبارزه برای برگزاری مراسم مستقل اول ماه مه و دفاع از سایر حقوق شان باز دارند.

اگر اعدام های دسته جمعی دهه شصت در زندانها ، سنکسار و زجرکش کردن زنان، کشتار کارگران خاتون آباد، بریدن زبان اسانلو ، یورش بمنازل کارگران شرکت واحد و دستگیری و شکنجه حتی کودکانه دو ساله شان، زجر دادن محمود صالحی در زندان، ربودن، زندانی و شکنجه دانشجویان چپ، سوسیالیست و برابریخواه تا کنون توانسته کارگران و مردم زحمتکش را از مبارزه باز دارد، اجرای چنین احکامی نیز خواهد توانست. شلاق هم نخواهد توانست جلو گرسنگی را بگیرد.

ما فعالین کارگری متشکل در نهادهای همبستگی خارج کشور، صدور و اجرای چنین احکام وحشیانه وقرون وسطائی را که ناشی از ماهیت ضد انسانی سرمایه و دولت ارتجاعی اسلامی اش است محکوم میکنیم ، با تمام توان برای لغو آن و در دفاع از مبارزات کارگران از هیچ کوششی دریغ نمیکنیم و از تمام سازمانها، احزاب چپ و سوسیالیست ، نهادهای انسان دوست، فدراسیون و اتحادیه های کارگری خواستاریک اقدام هماهنگ و عاجل هستیم.

ما نه تنها خواهان لغو شلاق زدن و اعمال وحشیانه ای از این دست هستیم ، آن را توهین به کارگران میدانیم و در سطح بین المللی رژیم رسوا را رسواتر خواهیم کرد .

شکی نیست با هر درجه از پیشروی کارگران در ایجاد تشکلهای خویش رفتن رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی قطعی تر میشود و ما نیزدر جلب همبستگی با این امرکوتاهی نخواهیم کرد.


احکام بیدادگاه سنندج بر علیه کارگران فورا باید لغو شود !
مستحکم باد تشکل و همبستگی کارگری
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
مارس 2008
اسفند 1386

1.کمیته همبستگی با کارگران ایران – استرالیا kargar_labour@yahoo.com
2.کمیته حمایت از کارگران ایران – تورنتو کانادا
3.کمیته حمایت از کارگران ایران – نروژ
4.جمعی از کارگران پیشرو تبعیدی –
سوئیس Kargar1357@hotmail.com
5.کمیته همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه
6.کانون همبستگی با کارگران ایران – کلن info_kargari@yahoo.de
7.کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de
8.کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر
9.کمیته همبستگی با کارگران در ایران – هامبورگ komitehamburg@yahoo.de
10.کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد –
isask@comhem.se
11.گروه همبستگی با جنبش کارگری– برلین berlin_kargari@gmx.de
12.اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
etehad_binalmelali@yahoo.com
13.کانون همبستگی با کارگران ایران ـ گوتنبرگ www.etehadbinalmelali.com
14.انجمن کارگری جمال چراغ ویسی ankjch@yahoo.co.uk

No comments: