Monday, April 14, 2008

چهارمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه

اعتصاب هزاران کارگران نيشکر هفته تپه که از روز سه شنبه ٢٠ فروردين شروع شده بود امروز جمعه ٢٣ فروردین وارد چهارمین روز خود شد. اعتصاب در اعتراض به تعویق دستمزد اسفند ماه و پاداش کارگران است. روز پنجشنبه ٢٢ فروردين پاداش نيمی از کارگران را پرداخت کردند تا با اين کار هم صفوف کارگران را بشکنند و هم اعتراض را عقب بزنند. اما کارگران اعلام کردند که تا گرفتن حقوق اسفندماه و پرداخت پاداش باقي کارگرانی که طلب خود را دريافت نکرده اند، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. بدين ترتيب امروز جمعه نیز اعتصاب کارگران نيشکر هفت تپه ادامه یافت.
نگرانی از بسته شدن کارخانه و بیکاری، یک موضوع دیگر اعتراض کارگران است. گفته میشود که یعقوب شفیعی مدیر کل، افضل زاده معاون مدیر کل، زیبداری رئیس حراست و از نیروهای وزارت اطلاعات در این کارخانه، حاتمی مدیر بخش کشاورزی و مهندس غلامرضا مرادی از طریق اشخاص ثالثی بهترین زمینهای زراعی این شرکت را خریداری و یا اجاره کرده اند و حتی برای آبياری این زمين ها عملا از کارگران شرکت استفاده ميکنند.
حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکلی كه برایشان مقدور است کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. حزب کارگران و خانواده های کارگران و مردم آزادیخواه منطقه را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی فرامیخواند. پرداخت حقوق های معوقه و امنیت شغلی و بیمه بیکاری مکفی از خواست های فوری طبقه کارگر است. کارگران نیشکر هفت تپه میتوانند پیشقدم شوند و حول این خواست ها سایر کارگران و مردم را همراه خود کنند. تنها راه موفقیت کارگران به میدان کشیدن همه نیروی خود، از خانواده ها تا کارگران و سایر مردم و مبارزه متشکل است.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ آوریل ٢٠٠٨، ٢٣ فروردین ١٣٦٧

No comments: