Saturday, April 26, 2008

گزارشی از فرزاد رازانی، گزارشگر حزب کمونیست کارگری درمورد برگزاری همایش کارگران تهران و کرج

جمعه ٦ اردیبهشت ٨٧

امروز جمعه هفتم اردیبهشت، از برگزاری همایش هزاران نفره کارگران تهران و کرج که بنا بود در پارک چیتگر برگزار شود، شدیدا ممانعت بعمل آمد.

طبق سنتی که چندین سال است شکل گرفته، کارگران درآستانه اول ماه مه به آبشار خور می روند و در آن جا مراسم ویژه ای را برگزار می کنند. عمده کارگران شرکت کننده از کارخانجات خودرو سازی سایپا و ایران خودرو و کارخانجات وابسته به آن هستند اما در عین حال شمار زیادی از کارگران دیگر مراکز کارگری و نیز فعالان کارگری هم در آن شرکت می کردند. اما امسال اعلام شد که کارخانجات خودرو سازی از ارائه سرویس ایاب و ذهاب به کارگران جهت شرکت در این همایش خودداری کرده اند. کارگران نیز مناسب دیدند که در پارک چیتگر این مراسم را برگزار کنند. اما از ساعات اولیه صبح با مراجعه به درب های ورودی پارک چیتگر با شمار بسیار زیادی از ماموران انتظامی و اطلاعاتی مواجه شدند که از ورود اتوبوس ها و می نی بوس ها و کلا ماشین های حامل کارگران ممانعت جدی به عمل می آوردند. صدها ماشین گشت پلیس استیشن و نیز سرکوبگرانی که در ماشین های شخصی و یا سوار موتور بودند، خود را برای مقابله با کارگران آماده کرده بودند. از تمام ماشین های شخصی و عمومی فیلمبرداری می شد و بعضا با درخواست کارت شناسایی و گروگرفتن آن، از کارگران خواسته می شد که به داخل شهر برگردند.

از آن جایی که در ساعت ها و دقایق مختلفی کارگران به جلو درب های پارک مراجعه می کردند متاسفانه پیش بینی در مورد جابجایی احتمالی محل همایش انجام نگرفته بود. گروهای کارگری متفرق شدند و نتوانستند همایش را در پارک چیتگر برگزار کنند. اما در پارک دیگری در جاده کرج، پارک جهان نما، تعداد 200 الی 300 نفر از کارگران دور هم جمع شدند که این کارگران نیز در احاطه پلیس بودند.

در حال حاضرخبر دقیق تری ازچگونگی این گردهم آیی در دست نیست.

تهران، ساعت ٢ بعدازظهر

No comments: