Monday, April 28, 2008

معلمین بازنشسته استان کرمانشاه برای دومین بار دست به اعتراض زدند

همانطور که قبلا اطلاع داده بودیم، معلمان بازنشسته کرمانشاه در تجمع روز ٤ اردیبهشت اعلام کرده بودند چنانچه به خواستشان رسیدگی نشود روزهای ٨ و ١٢ اردیبهشت نیز دست به تجمع اعتراض میزنند. بنا به خبری تازه، امروز ٨ اردیبهشت فرهنگیان بازنشسته استان کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان، بار دیگر اقدام به تجمع درمقابل اداره آموزش وپرورش استان کرمانشاه کردند.

در این تجمع اعتراضی که ٣٠٠ تن در آن شرکت داشتند، معلمان متحدانه خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند و اعلام کردند در صورتی که حقوق و مزایای آنها پرداخت نشود روز ١٢ اردیبهشت نیز در برابر استانداری دست به تجمع واعتراض خواهند زد.

یکی ازشرکت کنندگان در این تجمع گفت: "بازنشستگان چند ماهی است که حقوقشان را دریافت نکرده اند و در ضمن پاداش سی ساله شان را هم که باید بلافاصله بعد از بازنشستگی دریافت می نمودند‍، دریافت نکرده اند. هنوز جواب امیدوار کننده ای تا بتوانیم با خیال راحت به خانه هایمان برگردیم نداده اند و جواب های سربالا، مانند در حال پیگیری است، تحویل ما می دهند."

دربرابر اعتراضات معلمان در سراسر کشور به عدم پرداخت حقوق و مزایا، رژیم اعلام کرده است مطالبات معلمان تا روز معلم پرداخت خواهد شد ، با این ترفند رژیم سعی دارد مانع گسترش اعتراضات معلمان در روز معلم، که امسال مصادف است با با ١ ماه مه، روز جهانی کارگر، بشود. اما معلمان عزم جزم دارند که صرفنظر از این وعده وعیدها تا زمانی که مطالباتشان بی جواب مانده است، به تجمعات اعتراضی خود ادامه دهند.

حزب کمونیست کارگری از اعتراض و خواست های معلمان کرمانشاه قاطعانه دفاع میکند، و سایر معلمان و مردم کرمانشاه را فرامیخواند تا درصفوفی متحد در اعتراضات روز ١٢ اردیبهشت، ازخواسته های معلمان حمایت کنند. روز ١٢ اردیبهشت مصادف با روز اول مه است. حزب همه کارگران و معلمان و همه مردم زحمتکش و آزادیخواه را به برپائی هرچه باشکوه تر اول ماه مه روز جهانی کارگر فرامیخواند.


حزب کمونیست کارگری ایران
٨ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٧ آوریل ٢٠٠٨

No comments: