Monday, April 14, 2008

کارگران شركت کیان تایر، پنجمین روز اعتصاب

نیروهای انتظامی وارد كارخانه شده و كارگران را سركوب كردند

قبلا در اطلاعیه به اطلاع رساندیم كه ٢٠٠٠ کارگر شركت کیان تایر (لاستیك البرز سابق) در تهران بار دیگر از روز ٢٠ فروردین اعتصاب خود را شروع کرده و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه خود شده اند. بنا به خبر دیگری كه امروز ٢٤ فروردین به حزب رسیده است، كارگران همچنان در اعتصاب هستند و امروز شنبه از ساعت ٦ صبح در محل كارخانه دست به تجمع زده و بار دیگر در محوطه كارخانه دست به روشن كردن آتش زدند. رژیم اسلامی با گسیل نیروهای انتظامی، جاده بین پل ساوه تا محل رباط کریم را از هر دو طرف مسدود کرد و کارخانه را به محاصره نیروهای سرکوب درآورد و به کارگران هشدار داد که آتش را خاموش کنند و کارخانه را ترک کنند. علیرغم وعده و وعیدهای استاندار تهران، که گفته میشود صبح امروز به میان کارگران رفته است، و علیرغم هشدار نیروهای سركوبگر، كارگران به تجمع خود ادادمه دادند و بر فوریت رسیدگی به مطالبات خود پافشاری كردند. كارگران اعلام كردند که این وعده وعیدها دروغ است و تا زمانیکه كارفرما به جمع آنها نیاید و تكلیفشان را روشن نكند به تجمع و اعتراض خود ادامه خواهند داد. بنا به این گزارش، معاون سیاسی استاندار تهران قول پرداخت دستمزدهای كارگران را تا ٤٨ ساعت داده است، اما كارگران ترك كارخانه را مشروط به واریز نمودن بدهی های خود اعلام كرده اند و گفته‌اند كه شب را در كارخانه خواهند ماند.

بنابه خبر دیگری كه سایت "اتحاد" سایت "اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" منتشر كرده است، در ساعت ٧ و بیست و پنج دقیقه عصر امروز یگان ویژه وارد كارخانه كیان تایر شده و برای پایان دادن به اعتراض كارگران، دست به سركوب آنان زد.

حزب كمونیست كارگری سرکوب کارگران کیان تایر را شدیدا محکوم میکند و از خواستهای آنها قاطعانه حمایت میکند. سرکوب کارگران جنایت دیگری توسط حکومت اسلامی است و باید با بیشترین همبستگی با کارگران کیان تایر مواجه شود. پرداخت حقوق های معوقه و امنیت شغلی خواست بحق کارگران کیان تایر و میلیونها کارگر دیگر است.

کارگران و مردم آزادیخواه، خانواده های کارگران کیان تایر:
کارگران کیان تایر تاکنون قاطعانه برای تحقق خواستهای خود ایستادگی کرده و سنگر مستحکمی ایجاد کرده اند و شایسته حمایت و همبستگی هرچه بیشتر شما هستند. به هر طریق که میتوانید از آنها حمایت کنید. خانواده های کارگران باید وارد میدان شوند و از کارگران اعتصابی حمایت کنند. میتوانند در مقابل ادارات دولتی دست به تجمع اعتراضی بزنند و از مردم تهران خواهان حمایت شوند. با بسیج نیروی خود میتوانیم دشمنان خود را به عقب بنشانیم و حقوق مشروع خود را از حلقوم آنها بیرون آوریم.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آوریل ٢٠٠٨، ٢٤ فروردین ١٣٨٧

No comments: