Monday, April 14, 2008

کارگران ایران صدرا و کیان تایر باز هم اعتصاب کردند

قبلا به اطلاع رساندیم که ٥٠٠٠ کارگر ایران صدرا در بوشهر در اعتراض به اخراج ٤٠٠ نفر از همکاران خود، از اوایل فروردین دست به اعتصاب زدند و بعد از اینکه به نتیجه نرسیدند روز ٩ فروردین نیز دست از کار کشیدند و در مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند. طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است کارگران این مجتمع برای سومین بار در فروردین ماه دست به اعتصاب زده و خواهان بازگشت به کار همکاران خود میباشند. کارگران یک هفته است در اعتصاب بسر میبرند.

٢٠٠٠ کارگر کیان تایر در تهران نیز در هفته های گذشته بارها برای گرفتن دستمزدهای معوقه دست به اعتصاب زده اند. طبق آخرین گزارشی که به حزب رسیده است کارگران کیان تایر از دو روز قبل دست به اعتصاب زده و امروز سومین روز اعتصاب را پشت سر گذاشتند. کارگران با روشن کردن آتش در محوطه کارخانه توجه کارگران مراکز اطراف را به اعتصاب خود جلب کردند. کارگران خواهان پرداخت فوری دو ماه دستمزد معوقه خود میباشند.

حزب كمونیست كارگری از خواستهای کارگران ایران صدرا و کیان تایر قاطعانه حمایت میکند و آنها را به اتحاد و یکپارچگی برای ادامه مبارزه خود و برگزاری مجمع عمومی هرروزه فرامیخواند. حزب از کارگران این دو مرکز میخواهد با کانال جدید تماس بگیرند و اخبار و گزارشات مربوط به اعتراض خود را از این طریق به گوش مردم برسانند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آوریل ٢٠٠٨، ٢٢ فروردین ١٣٨٧

No comments: