Tuesday, April 22, 2008

کارگران اخراجی پارس خودرو دست به تجمع اعتراضی زدند

سرکوبگران رژیم کارگران رامورد ضرب و شتم قرار دادند و دهها نفر را دستگیر کردند

طبق گزارش دریافتی، روز شنبه ٣١ فروردین حدود ٤٠٠ نفر از کارگران اخراجی پارس خودرو در تهران، در اعتراض به اخراج و عدم پرداخت دستمزدهایشان دست به تجمع اعتراضی درمقابل شرکت پارس خودرو زدند. کارگران با پلاکارد بزرگی که رويش نوشته بود "حق ما را بدهيد" توجه رهگذران را به اعتراض خود جلب میکردند.

مدیر عامل شرکت، قلعه بانی، همراه با حراست کارخانه به ميان کارگران آمد و کارگران را مورد تهديد قرار داد و سپس تعداد زيادی از عوامل سرکوب رژیم با چندین ماشين به محل آمده و به ضرب و شتم کارگران پرداختند. سرکوبگران بیرحمانه و با باتوم برقی به جان کارگران حق طلب افتادند، بطوریکه از سر و صورت تعدادی از کارگران خوب میریخت و دهها نفر از آنان را نیز دستگیر کردند و به مقصد نامعلومی بردند.

شرکت پارس خوردو ١٢٠٠ کارگر دارد که مديريت از آغاز سال جاری نيمی از اين کارگران را در شرکت سايپا ادغام کرد و نيم ديگر را بدون حق و حقوقی اخراج کرد.

حزب کمونیست کارگری، از اعتراض و خواست های بحق کارگران پارس خودرو قاطعانه حمایت میکند و سرکوب کارگران را شدیدا محکوم میکند. کارگران دستگیر شده باید فورا آزاد شوند و کارگران اخراجی به سر کار بازگردانده شوند و حقوق معوقه همه کارگران فورا پرداخت گردد. حزب کارگران شاغل پارس خودرو و شرکت سایپا و سایر مراکز کارگری را به حمایت قاطعانه از کارگران اخراجی و اتحاد و یکپارچگی فرامیخواند.

اول مه امسال، روز ١٢ اردیبهشت، روز به میدان آمدن کلیه کارگران، اعم از شاغل و بیکار و بازنشسته، خانواده های کارگران، زنان و جوانان و همه مردم زحمتکش و آزادیخواه است. اول مه باید متحد و قدرتمند در سراسر کشور به میدان آمد و علیه این بیکاری و گرانی و بیحقوقی و فقر و محرومیت، درمقابل سرمایه داران و حکومت جنایتکار و کثیف آنها قد علم کرد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آوریل ٢٠٠٨، ٣ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: