Monday, April 14, 2008

کارگران نیشکر هفته تپه به اعتصاب خود پایان دادند

کارگران نیشکر پس از شش روز اعتصاب از ٢٠ تا ٢٥ فروردین ماه، امروز دوشنبه به اعتصاب خود پایان دادند. طبق گزارشی که به حزب رسیده است، بدنبال تجمع ٣٠٠٠ نفر از کارگران در مقابل دفتر مدیریت در روز یکشنبه ٢٥ فروردین، به کارگران قول داده شد که حقوق فروردین هفته آینده پرداخت شود. پاداش کلیه کارگران نیز پرداخت شده است. کارگران ترجیح دادند اعتصاب را خاتمه دهند و چنانچه هفته آینده حقوق آنها پرداخت نشد، اعتصاب را مجددا از سر بگیرند. یک دلیل دیگر پایان دادن به اعتصاب این بود که درصورت ادامه اعتصاب نیشکرهای بریده شده خشک و غیر قابل استفاده میشد و کارگران ترجیح دادند کار را از سر بگیرند.

کارگران اعتصاب شش روزه خود را موفقیت آمیز میدانند اما در عین حال شدیدا نگران تعطیل کارخانه و از دست دادن شغل های خود هستند. کارگران اقداماتی را به منظور مقابله با تعطیل کارخانه در دستور گذاشته اند. اتحاد، رزمندگی و پافشاری هزاران کارگر نیشکر هفت تپه و توهم نداشتن به مقامات و مسئولین، از نقاط برجسته این اعتصاب شش روزه بود. کارگران هفت تپه با اتکا به این نقاط قوت میتوانند نیروی بیشتری برای مقابله با تعطیل کارخانه و سایر خواستهای خود به میدان آورند. این شرط پیروزی آنها در مقابل بیکارسازی ها است.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه کارگران هفت تپه پشتیبانی میکند و آنها را فرامیخواند برای به میدان آوردن صدها هزار کارگر دیگر در اطراف آنها که خواستهای مشابهی دارند، پیشقدم شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آوریل ٢٠٠٨، ٢٦ فروردین ١٣٨٧

No comments: