Saturday, April 26, 2008

فراخوان به تظاهرات در مقابل مقر سازمان جهانی کار، آی ال او، در ژنو

جمهوری اسلامی ایران باید از آی ال او اخراج گردد

اجلاس سالانه سازمان جهانی کار آی ال او از 28 ماه مه تا 13 ماه ژوئن در ژنو برگزار میگردد. قرار است هیئت نمایندگی رژیم اسلامی ایران همچون سالهای گذشته در این اجلاس حضور بهم رساند. نباید اجازه داد سرکوبگران کارگران در آی ال او حضور یابند. رژیم اسلامی ایران بخاطر سرکوب کارگران و تحمیل بیحقوقی مطلق به آنها، باید از آی ال او اخراج گردد.

رفتار جمهوری اسلامی ایران با کارگران، ننگ بشریت است. رژیم اسلامی ایرا ن بطور پیوسته و سیستماتیک اعتراضات کارگران برای بهبود وضعیت شان را با خشونت پاسخ داده است. رژیم حاکم در ایران وقعی به حقوق برسمیت شناخته شده کارگران بر اساس کنوانسیونهای بین المللی، نمیگذارد. در ایران بارها اعتراضات کارگری سرکوب و حتی بخون کشیده شده است. رهبران کارگران را بزندان انداخته و شکنجه کرده اند. فعالین کارگری را شلاق زده اند. فعالین اول ماه مه را محاکمه و بزندان انداختند. برای آزادی فعالین کارگر زندانی، وثیقه های سنگین مقرر میدارند تا از فعالیت بازشان دارند. در مواردی به آدم ربائی و ترور فعالین کارگری نیز، متوسل شده اند. دستمزد صدها هزار کارگر را ماهها نمیپردازند و آنها را به فقر مطلق کشانده اند.

اعتراضات وسیع در همبستگی با مبارزات کارگران و مردم ایران در دو سال گذشته، پاسخ سازمان های کارگری جهان به حکومت اسلامی ایران بوده است. باید اقدامات شدیدتری نسبت به سرکوب کارگران در ایران صورت بگیرد.برخی از سازمانهای کارگری اعلام کرده اند که از رژیم اسلامی ایران به آی ال او شکایت خواهند کرد. این گامی به پیش است، اما کافی نیست. جمهوری اسلامی ای باید از آی ال او اخراج گردد. ما همصدا با کارگران ایران، سازمان های کارگری جهان را فرا میخوانیم که خواهان اخراج جمهوری اسلامی ایران از آی ال او شوند!

حزب کمونیست کارگری در اعتراض به حضور هیئت جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار در ژنو، تظاهراتی را همزمان با حضور جمهوری اسلامی سازمان داده است و همه مردم آزادیخواه را به شرکت در آن فرامیخواند. حزب همچنین سازمان های کارگری را به حمایت از این تظاهرات فرامیخواند.
تاریخ تظاهرات متعاقبا اعلام میگردد.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ آوریل ٢٠٠٨، ٥ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: