Wednesday, April 9, 2008

هزاران کارگر نیشکر هفت تپه باز هم اعتصاب کردند

بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگري ايران، امروز ٢٠ فروردین ماه، بیش از ٤٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد اسفندماه و پاداش خود دست به اعتصاب زدند. در این اعتصاب کلیه کارگران نیشکر هفت تپه٬ بخش تولید، کشاورزي و کارگران ني بر شرکت دارند. طبق این خبر کارگران با يعقوب شفيعي مدير عامل شرکت مذاکره داشتند اما مذاکره به نتیجه نرسید و کارگران از صبح امروز اعتصاب را شروع کردند. کارگران اعلام کرده اند که فردا نیز اعتصاب را ادامه خواهند داد.

در ماههای گذشته، کارگران نیشکر هفت تپه برای نقد کردن هرماه حقوق خود دست به اعتصاب زده اند تا یک ماه و دو ماه حقوق عقب افتاده را دریافت کنند. هربار مسئولین شرکت قول داده اند که دستمزدها و مزایای عقب افتاده را کامل پرداخت میکنند اما به تعهدات خود عمل نمیکنند و کارگران نیز با اعتصاب خود آنها را مجبور به پرداخت بخشی از دستمزد خود میکنند.

مدیر عامل حقوق نمیدهد، عوامل رژیم در کارخانه علیه کارگران توطئه میکنند، امام جمعه کارگران را به آرامش دعوت میکند و وزارت اطلاعات کارگران پیشرو و فعالین اعتصاب را دستگیر و تهدید میکند. در مقابل همه اینها کارگران متحد و یکپارچه ایستاده اند و با روحیه ای رزمنده بارها و بارها دست به اعتصاب زده اند و تسلیم این فشارها نشده اند. کارگران نیشکر هفت تپه شایسته حمایت گرم همه مردم هستند.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکل میتوانند کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. کارگران هفت تپه در پایان اعتصاب یازده روزه خود در سال گذشته بر تشکیل مجمع عمومی منظم تاکید کردند و اکنون بار دیگر باید با تمام قوا آنرا پیگیری کنند و به کرسی بنشانند. این ضامن اتحاد آنها، قدرت آنها و اتخاذ راه های موثرتر در مبارزه است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٨ آوریل ٢٠٠٨، ٢٠ فروردین ١٣٦٧

No comments: