Monday, April 14, 2008

اعتراضات گسترده كارگری بر علیه دستمزدهای پرداخت نشده

تجمع اعتراضی كارگران قراردادی كارخانه "اشكان چینی" قزوین
بنابه اخبار منتشر شده، كارگران قراردادی كارخانه "اشكان چینی" قزوین، روز ١٩ فروردین ماه در مقابل اداره كار شهرستان البرز تجمع كرده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. این كارگران ٦ ماه است كه حقوق و مطالبات خود را دریافت نكرده اند و اعلام كردند كه كارفرمای كارخانه با كارگران قراردادهای موقت ٢ و ٣ ماهه منعقد كرده و از پرداخت به موقع دستمزد كارگران خودداری می كند. كارگران اعلام كرده اند كه شركت وضع مالی خوبی دارد و هیچگونه مشكل مالی برای پرداخت دستمزد كارگران ندارد.

اعتصاب كارگران آرد زابل
بنابه اخبار منتشر شده در روز ٢٠ فروردین، كارگران كارخانه آرد زابل در اعتراض به عدم دریافت پنج ماه حقوق خود، دست از كار كشیدند. كارگران گفته اند كه دستمزد این كارگران در حالی پرداخت نشده است كه كارخانه با تولید انبوه در بهترین شرایط اقتصادی بسر می برد. كارگران با دست از كار كشیدن خود، به مسئولین دولتی مراجعه كرده و خواهان رسیدگی به مشكلات خود شده اند.

تجمع اعتراضی كارگران كارخانه "دروس ایران"
بنابه اخبار منتشر شده، جمعی از كارگران كارخانه "دروس ایران" صبح روز ٢١ فروردین در اعتراض به عدم دریافت ٦ ماه حقوق خود، در جلو در ساختمان خانه كارگر قزوین اجتماع كرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. این كارگران خواهان دریافت كلیه مطالبات و تغییر رویه در پرداخت دستمزدها از سوی مدیریت شدند.

تجمع كارگران بیكار شده كارخانه "پارس واشر"
بنابه گزارشات رسیده، جمعی از كارگران كارخانه "پارس واشر" صبح روز ٢١ فروردین ماه، در اعتراض به تعطیلی این كارخانه، در مقابل فرمانداری شهر صنعتی البرز تجمع كردند. كارگران گفته اند كه وقتی كه با مراجعه به كارخانه با درهای بسته مواجه شدند، تصمیم گرفتند كه به فرمانداری مراجعه كرده و خواهان توجه مسئولان حكومتی به مشكلات خود شدند. كارگران همچنین گفته اند كه این كارخانه هیچگونه مشكل تولید و فروش نداشته است، اما حقوق كارگران را چندین ماه است كه پرداخت نكرده است.

عدم پرداخت بموقع دستمزدهای كارگران جرم است. هیچ كارگری نباید به كارفرماها و دولت كارفرماها اجازه بدهد كه نان شب خانواده اش را به گروگان بگیرند. حزب كمونیست كارگری از خواستهای کارگران "اشكان چینی"، "آرد زابل"، "دروس ایران" و "پارس واشر" قاطعانه حمایت میکند و همه كارگران را به اتحاد و یکپارچگی برای مبارزه بر علین اجحافات رژیم، از جمله عدم پرداخت بموقع دستمزدها فرامیخواند. حزب از کارگران معترض میخواهد با کانال جدید تماس بگیرند و اخبار و گزارشات مربوط به اعتراض خود را از این طریق به گوش مردم برسانند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آوریل ٢٠٠٨، ٢٢ فروردین ١٣٨٧

No comments: