Wednesday, April 23, 2008

شیث امانی در آستانه اول ماه مه در سنندج بازداشت شد

طبق خبری که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده است، "امروز ٤ اردیبهشت شیث امانی "رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار" که جهت جابجایی سند وثیقه خود به دادگاه مراجعه کرده بود همانجا بازداشت و روانه زندان شد. بر اساس این خبر دادگاه تجدید نظر استان کردستان، احکام زندان و جریمه شیث امانی و صدیق کریمی را به ٦ ماه زندان تقلیل داده و آنرا جهت اجرا به دادگاه اجرای احکام ارجاع داده است".

جمهوری اسلامی در هفته های اخیر سرکوب کارگران را شدت بخشیده است. کارگران کیان تایر را وحشیانه مورد هجوم قرار داد، با باتوم برقی به جان کارگران کیان خودرو افتاد و امروز شیث امانی را روانه زندان کرد. اینها همه تلاش در مقابل تحرک کارگران و فعالین کارگری برای برگزاری اول مه است. در عین حال تعرض وحشیانه تری که به سطح معیشت مردم شروع کرده اند لازمه اش سرکوب شدیدتر است تا جلو تحرک اعتراضی کارگران و مردم را بگیرند. راه مقابله با این سرکوبگری و تعرض به معیشت مردم نیز، جنب و جوش گسترده تر کارگران و خانواده های کارگری و همه مردمی است که کارد به استخوانشان رسیده است. شیث امانی در سنندج دستگیر شد، جائی که هرسال علیرغم هرفشار و اذیت و آزاری، کارگران مراسم اول مه را برپا کرده اند. پاسخ مردم سنندج به دستگیری شیث امانی، اعتراض هرچه گسترده تر به رژیم برای آزادی فوری او و جنب و جوش در تمام مراکز کارگری و تمام محلات شهر برای برپائی اول مه و اعتراض به فقر و بیکاری و گرانی و بیحقوقی است.

حزب کمونیست کارگری دستگیری شیث امانی را شدیدا محکوم میکند. شیث امانی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود. احکامی که علیه سایر فعالین کارگری از جمله صدیق کریمی صادر شده باید لغو شود. حزب همه مردم سنندج و سایر شهرها و کلیه سازمانهای کارگری در سراسر جهان را به اعتراض به جمهوری اسلامی برای آزادی فوری شیث امانی فرامیخواند.

کارگران و خانواده های کارگری، معلمان و جوانان، مردم محروم و ستمدیده
هرچه وسیعتر به این دستگیری اعتراض کنید و برای برگزاری باشکوه روز جهانی کارگر، اول مه، دوازده اردیبهشت، آماده شوید. در سنندج و در همه شهرها باید با نیروئی هرچه وسیعتر به استقبال اول مه رفت. راه مقابله با این تعرضات و تعرض وسیعی که به سطح معیشت فی الحال غیرقابل تحمل مردم شروع کرده اند، به میدان آمدن هرچه وسیعتر و گسترده تر مردم است.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٤ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٣ آوریل ٢٠٠٨

No comments: