Tuesday, April 15, 2008

کارگران کیان تایر آزاد شدند، از سرنوشت ٦ کارگر آتش نشانی خبری در دست نیست

قبلا به اطلاع رسانديم که غروب روز شنبه ٢٤ فروردين، نیروهای یگان ویژه جمهوري اسلامي کارگران کيان تاير (لاستيك البرز سابق) را که بخاطر دستمزدهاي پرداخت نشده خود در اعتصاب بسر ميبردند مورد حمله وحشيانه خود قرار دادند و ٥٠ نفر از کارگران را دستگير کردند. طبق دو گزارش که امروز به حزب رسیده است، آمار اولیه مربوط به تعداد دستگیرشدگان نادقیق بوده و تعداد دستگیرشدگان بسیار بیشتر از این بوده است. یکی از گزارشات تعداد کارگران دستگیرشده را بالای ٣٠٠ نفر و گزارش دیگر حدود ١٠٠٠ نفر ذکر میکنند.

طبق این گزارشات شش نفر از کارگران آتش نشانی که به آنها دستور داده شده بود آب داغ روی کارگران اعتصابی بپاشند از دستور فرماندهان نیروی سرکوب خودداری کردند و آب را روی اسفالت ریختند. سرکوبگران آنها را نیز دستگیر کردند که تا این ساعت، غروب دوشنبه، خبری از آنها در دست نیست.

همچنین خانواده های کارگران درمقابل دادگاه چهاردانگه و سپس مقابل پاسگاه احمدآباد تجمع کرده و خواهان آزادی فوری کارگران زندانی شدند. در طول دو روز گذشته اکثر کارگران آزاد شده و ١٤٠ نفر تا امروز در زندان بودند که بعدازظهر امروز همگی آزاد شده اند.

لازم به يادآوري است که کارگران کيان تاير در اعتراض به عدم پرداخت ٥ ماه حقوق معوقه و پاداش و مزايای ديگر خود از ٢٠ فروردين دست به اعتصاب زده بودند. بدنبال این اعتصاب، به آنها وعده داده شده است که شنبه آينده بخشی از طلب هاي آنها پرداخت خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران در سراسر کشور، از معلمان و دانشجویان و همه مردم آزادیخواه میخواهد سرکوب کارگران کیان تایر را شدیدا محکوم کنند و خواهان آزادی فوری شش کارگر آتش نشانی شوند. جنایت رژیم در حق کارگران نباید بی پاسخ بماند. حزب از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد سرکوب جنایتکارانه کارگران کیان تایر را محکوم کنند، جمهوری اسلامی را برای آزادی فوری کارگران آتش نشانی و خواست های بحق کارگران کیان تایر تحت فشار بگذارند و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از همه مجامع بین المللی و از سازمان جهانی کار شوند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ آوریل ٢٠٠٨، ٢٦ فروردین ١٣٨٧

No comments: