Thursday, April 10, 2008

جنایت بزرگ علیه کارگران کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان

۵ تن از كارگران بدلیل سودجوئی کارفرما جان باختند و تعدادی مجروح شدند

بنا به خبرهائی که برخی رسانه های جمهوری اسلامی اخیرا منتشر كرده اند، پنج تن از كارگران شركت كشت و صنعت امیركبیر خوزستان جان خود را بدلیل ناامنی محیط کار از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند. بنابه خبر یکی از رسانه های دولتی، حدود ساعت ١١ روز ١٦ فروردین ماه، یكی از كارگران شركت کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان به منظور تعمیر پمپ و اقدامات فنی بر روی آن، وارد منهول فاضلاب این شركت شد كه جان خود را از دست داد. رئیس اداره روابط عمومی این شركت افزوده است كه به دنبال مرگ این كارگر، چهار نفر دیگر نیز برای نجات جان همكار خود به ترتیب وارد منهول فاضلاب شدند و هر چهارنفر جان خود را از دست دادند. او گفته است كه در این حادثه همچنین ٣ نفر دیگر مجروح می گردند كه برای مداوا به بیمارستان منتقل می گردند. وی احتمال علت حادثه را وقوع گاز گرفتگی خوانده است. یكی دیگر از رسانه‌های جمهوری اسلامی گفته است كه نشت گاز در این شركت منجر به انفجار و پرتاب كارگران به كانال فشار قوی برق شد كه ١٢ تن از كارگران این شركت مجروح می گردند. معاون عملیات و حوادث مركز فوریتهای پزشكی استان خوزستان گفته است كه ٤ تن از مجروحان در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ٨ تن دیگر به بیمارستان منتقل میگردند كه پنج تن از آنها در بیمارستان فوت میكنند. او علت مرگ این كارگران را ضربه مغزی و برق گرفتگی بر اثر پرت شدگی عنوان كرده است.

اینها خبرهای ضد و نقیضی است که توسط مقامات این شرکت و رسانه های حکومتی منتشر شده اند. آنچه روشن است این است که کارفرما بخاطر سودجوئی بیشتر حاضر به بهبود ایمنی محیط کار و آموزش کارگران نشده و باعث مرگ تعدادی از کارگران و مجروح شدن تعداد دیگری از آنها شده است. جان کارگر در این نظام و تحت این حکومت بی ارزش تر از آن به حساب میاید که حتی از کارگران مجروح و جان باخته اسمی به میان آید. مراکز کار در ایران قتلگاهی برای کارگران است و سالانه تعداد قابل توجهی از کارگران معلول میشوند و یا جان خود را از دست میدهند. کارفرما بخاطر سودجوئی بیشتر پولی صرف ایمنی محیط کار نمیکند و دولت کارگر معترض را سرکوب و از حق تشکل و اعتصاب و اعتراض علیه این وضعیت محروم میکند. اینها دسته جمعی مسئول حوادث محیط کار هستند و باید پاسخگو باشند.

حزب كمونیست كارگری مرگ کارگران کشت و صنعت امیرکبیر خوزستان را به خانواده ها و همكارانشان صمیمانه تسلیت میگوید و خود را در غم از دست دادن آنها شریك میداند. حزب عدم ایجاد تسهیلات ایمنی توسط دولت و کارفرماها را شدیدا محکوم میکند و آنها را رسما مسئول این جنایت میداند. حزب کارگران کشت و صنعت امیرکبیر و کشت و صنعت های دیگر در این منطقه و کارگران کلیه مراکز کارگری را به اقدامی یکپارچه علیه ناامنی محیط کار، پرداخت غرامت به خانواده های کارگران جانباخته و تامین زندگی آنها و همچنین بزرگداشت همکاران خود فرامیخواند. باید یاد کارگران جانباخته را بزرگ داشت. میتوان در همه مراکز کارگری دست از کار کشید و به مراسم بزرگداشت کارگران جانباخته رفت و این مراسم را به اتحاد بیشتر کارگران، و اعلام کیفرخواست علیه این نظام ظالمانه و جنایتکارانه تبدیل کرد.

مرگ بر سرمایه داری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آوریل ٢٠٠٨، ٢١ فروردین ١٣٦٧

No comments: