Monday, April 14, 2008

جمهوری اسلامی دست به جنایت دیگری زد، دهها نفر از کارگران کیان تایر دستگیر شدند،تعدادی زخمی و مجروح روانه بیمارستان شدند

گزارش از خبرنگار حزب، فرهاد قاسمی

ساعت هفت و نیم عصر امروز شنبه نیروهای ضد شورش با شکستن در و با نردبان های آلومینیومی از دیوار سه متری کارخانه به سرعت بالا آمدند و وحشیانه شروع به زدن کارگران با باتوم های برقی کردند. با تبر و لگد کلیه درهای کارخانه را شکستند و با موتور سیکلت شروع به گشت زنی در کارخانه کردند. هر کس سر راهشان بود لت و پار کردند، حتی انتظامات خود کارخانه و اعضای شورا را.

دهها نفر از کارگران را دستگیر کردند. حداقل دو اتوبوس از کارگران دستگیر شده را از کارخانه خارج کردند.
کارگران که از صبح با فلاخن سنگ و کوکتل مولوتف به بیرون کارخانه پرتاپ می کردند با خواهش فراوان و قول های مسئولین آرام نشدند. از صبح بزرگراه آزادگان ترافیک شدیدی داشت. حدود ساعت ٦ رئیس نیروی انتظامی منطقه به مدیران گفته بود که تا ساعت ٨ باید جاده باز شود وگرنه به محض تاریکی حمله می کنند. ساعت هفت و نیم حمله به کارگرانی که جرمشان اعتراض به نپرداختن دستمزدها است، شروع شد. رئیس نیروی انتظامی به مدیران گفته بود که کارشناسان و مهندسان یک جای امن مخفی شوند که بعد از حمله با همکاری انتظامات کارخانه از در پشت و مخفی کارخانه که به خط ریل قطار تهران و اصفهان باز می شود، خارج شدند و به کمک مینیبوس نیروی انتظامی از منطقه دور شدند.

منطقه را به شعاع ٥ تا ٦ کیلومتر تخلیه کرده بودند. در موقع حمله تعدادی از کارگران درگیر شدند. صدای آژیر آمبولانس و ماشین های پلیس تمام منطقه را گرفته است. در حال حاضر هر تعداد از کارگران که توانسته اند در داخل کارخانه مخفی شده اند. تعداد زیادی از کارگران دستگیر و مضروب شده اند اما کارگرانی که مخفی شده اند نمی توانند زیاد دوام بیاورند، چون کارخانه نه آب دارد و نه گاز و نه تلفن. این کارگران وضعیت مناسبی ندارند و خطر تهدیدشان می کند.

کارگران و مردم آزادیخواه، خانواده های کارگران ایران تایر:
این جنایت نباید بی پاسخ بماند. سرکوب کارگران کیان تایر را محکوم کنید و از سراسر کشور با آنها اعلام همبستگی کنید. خبر را فورا به همه جا برسانید، دست به تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات دولتی بزنید، در مقابل بیمارستانهائی که کارگران بستری شده اند تجمع کنید، در کارخانه ها به نشانه همبستگی دست به اعتصاب بزنید، در دانشگاهها اعتراض کنید، در مدارس به بحث حول این واقعه بپردازید. این یک واقعه مهم سیاسی است، و باید توجه همه مردم را به خود جلب کند و نیروی عظیم طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را متحد و یکپارچه علیه جنایتکاران حاکم و علیه نظام کثیف سرمایه داری و اسلامی به میدان آورد.

حزب کمونیست کارگری از سازمانهای کارگری در سراسر جهان میخواهد این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند و خواهان اخراج جمهوری اسلامی از همه مجامع بین المللی و از سازمان جهانی کار شوند. حزب همه جریانات اپوزیسیون را به اعتراض به سرکوب کارگران کیان تایر فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ آوریل ٢٠٠٨، ٢٤ فروردین ١٣٨٧

1 comment:

Unknown said...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»