Thursday, April 10, 2008

اعتصاب کارگران هفت تپه امروز نيز ادامه داشت

در اطلاعیه روز ٢٠ فروردین به اطلاع رساندیم که کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زده و اعلام کرده اند که روز ٢١ فروردین نیز به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. طبق گزارشی که امروز دریافت داشته ایم، امروز نیز اعتصاب ادامه یافت و کارگران پیشنهاد مدیرعامل شرکت را نپذیرفتند. یعقوب شفیعی مدیر عامل شرکت به کارگران گفت که پاداش معوقه را پرداخت میکند اما حقوق معوقه را نمیتواند پرداخت کند و کارگران در مقابل اعلام کردند تا تمام حقوق و مزایای معوقه پرداخت نشود به اعتصاب ادامه خواهیم داد.

موضوع دیگری كه مورد اعتراض و نگرانی كارگران نیشکر هفت تپه است، تهدید به بیكاری آنها است. بخش قابل توجهی از زمین های زراعي نيشکر براي کشت گندم به شرکت های دیگر فروخته شده است و بدين ترتيب سال ديگر زميني براي کشت نيشکر نخواهد ماند و کارگران اين شرکت با دو انتخاب خانمانسوز خرید سابقه خود و يا بازنشستگی روبرو خواهند شد. در غير اينصورت میتوانند با نصف حقوق به این وضعیت بلاتکفیف ادامه دهند.

حزب کمونیست کارگری از همه کارگران و مردم آزادیخواه بویژه کارگران و مردم منطقه و خانواده های کارگران اعتصابی میخواهد که به هر شکلی كه برایشان مقدور است کارگران نیشکر را در رسیدن به خواستهای خود همراهی کنند. میلیونها کارگر در سراسر کشور بیکارند، میلیونها جوان در سالهای گذشته وارد بازار کار شده اند اما کاری برای آنها نیست و صدها هزار کارگر سالانه با تعطیل مراکز کارگری به جرگه بیکاران میپوندند. خواست کار مناسب یا بیمه بیکاری مکفی هرروز اهمیت بیشتری برای کل طبقه کارگر پیدا میکند. حزب کمونیست کارگری کارگران در سراسر کشور را به اتحاد بر این خواستهای پایه ای خود فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده با جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آوریل ٢٠٠٨، ٢١ فروردین ١٣٦٧


No comments: