Wednesday, April 30, 2008

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران و انجمن صنفی... به مناسبت فرا رسیدن اول ماه مه

با بر افراشتن پرچم تشکل خواهی، اول ماه مه را به اعتراضی متحدانه علیه تورم و دستمزد زیر خط فقر تبدیل کنیم.اول ماه مه روز همبستگی جهانی طبقه کارگر است، این روز روز ما کارگران و مولود مبارزه بی امان طبقه ما در پهنه گیتی برای ساختن دنیایی بهتر است.
اول ماه مه، روز فریاد برابری طلبی ما کارگران بر علیه دنیای نابرابری است که هویت و شناسنامه ی آن، جنگ و کشتار و فقر و سیه روزی بی پایان میلیاردها انسان در جای جای کره زمین است.تداوم اخراج سازیها، نبود ذره ای امنیت شغلی، شرایط برده وار کار، دستمزدهای زیر خط فقر و تورم افسار گسیخته، تنها نمای کوچکی از سیمای کریه این دنیای نابرابر است که زندگی و معیشت کارگران در ایران را بیش از هر زمان دیگری در معرض نابودی و تباهی قرار داده است. فروش روز افزون کلیه، گسترش بی سابقه اعتیاد و تن فروشی، پدیده کودکان کار و خودکشی کارگران از سر استیصال و درماندگی برای تامین معیشت، فقط گوشه ای از نمود عریان این تباهی و نابودی زندگی ما کارگران و خانواده هایمان است.از سوی دیگر تنها پاسخ گردانندگان جامعه در طول سالهای گذشته به این وضعیت غیر قابل انکار، برخورد قهر آمیز با مطالبات انسانی و برحق اقشار مختلف مردم بوده است. منصور اسالو و شیث امانی به جرم دفاع از حقوق انسانی خود و هم طبقه ای هایشان به زندان افکنده شده اند، اعتراضات معلمان به شرایط مشقت بارشان با خشونت پاسخ داده شد، کارگران سنندج به جرم برگزاری مراسم اول ماه مه شلاق خوردند و کارگران نیشکر هفت تپه و کیان تایر به جرم اعتراض به عدم پرداخت دستمزدی که قوت لایموتشان بود مورد تهاجم قرار گرفتند.کارگران، معلمان و عموم زحمتکشان
اول ماه مه در پیش است، ما تنها و فقط با اعتراضی متحدانه قادر هستیم در برابر این وضعیت غیر قابل تحمل ایستادگی کرده و از حق حیات انسانی خود به دفاع بر خیزیم. اول ماه مه برای ما چنین فرصتی است.
زندگی شایسته حق مسلم ما و اعتراض به شرایط مشقت بار زندگی و تورم و دستمزدهای زیر خط فقر، بدیهی ترین حقوق انسانی ماست که باید دوشادوش هم در اول ماه مه امسال آنرا به منصه ظهور برسانیم.
اتحادیه آزاد کارگران ایران و انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ضمن گرامیداشت و تبریک پیشاپیش اول ماه مه، از تمامی اعضا خود، کارگران، معلمان و عموم زحمتکشان در سراسر کشور دعوت میکنند تا در صفوفی بهم فشرده به استقبال این روز رفته و اول ماه مه را با بر افراشتن پرچم تشکل خواهی به اعتراضی متحدانه علیه تورم و دستمزدهای زیر خط فقر تبدیل نمایند.
زنده باد اول ماه مه
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران و
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
9/2/1387

No comments: