Wednesday, February 27, 2008

گزارش از اعتصاب مجدد بیش از ١٥٠٠ کارگر سد گتوند علیا

اطلاعیه شماره ٣

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، ازساعات اولیه صبح روز یکشنبه ٥ اسفند ماه ٨٦ تمامی کارگران شیفت روز سد گتوند علیا اعتصاب گسترده ای را بمنظور تحقق خواسته هایشان آغاز کردند و در ادامه شیفت شب هم به اعتصاب پیوستند. این اعتصاب در حالی مجددا آغاز شد که سپاسد به وعده های خود عمل نکرد و کارگران متوجه فریبکاری و وعده های دروغین مسئولین آب و نیرو سپاسد شدند. کارگران پس از تصمیم گیری جمعی متحدانه و یکپارچه در ساعت هفت و نیم صبح همین روز به سمت دفاتر آب و نیرو بحرکت در آمدند. حراست آب و نیرو سپاسد که از اعتصاب و براه افتادن کارگران مطلع شده بود در ورودی را که قبلا کارگران طی اعتصاب روز ٢٠ بهمن ماه از جا کنده بودند قبل از رسیدن کارگران بروی آنها باز کردند. در صورتیکه در ورودی را مجددا" باز سازی و برای ممانعت از ورود کارگران قفل و زنجیر کرده بودند.

بدین ترتیب کارگران با قدرت و بدون هیچ مزاحمتی وارد محوطه آب و نیرو شدند. پس از گذشت حدود ٢٠ دقیقه خودرو حامل معنوی فر مدیر عامل آب و نیرو سپاسد وارد محوطه آب و نیرو شد که بلافاصله به محاصره کارگران در آمد و او را خشمگینانه از ماشین بیرون کشیدند. معنوی فر دستها را بحالت تسلیم در مقابل کارگران بالا برد و در جمع کارگران اعتصابی حدود ٢٠ دقیقه به تکرار وعده و وعیدهای قبلی پرداخت که سخنان وی با اعتراض شدید کارگران مواجه شد.وی زیر فشار کارگران مهلت خواست که با مرکز تماس بگیرد.

پس از گذشت یکساعت کارگران به مقابل دفتر آب و نیرو رسیدند و به اعتصاب خود ادامه دادند و خواهان پاسخ قطعی شدند. تعداد کثیری از مهندسین و تکنیسین ها در جمع کارگران اعتصابی حضور داشتند. مسئول عقیدتی سیاسی شرکت سپاسد، آخوندی بنام حسنی، هم بمیان کارگران اعتصابی آمده بود. کارگران چندین بار بسمت دفتر معنوی فر هجوم بردند تا اینکه او ناگزیر از دفتر بیرون آمده و به کارگران اعلام کرد که کلیه دستمزدهای معوقه و همچنین عیدی و پادش کارگران را میپردازد. او گفت که پول از خزانه خارج شده و بیش از یک هفته طول میکشد تا چک آن به حساب واریز شود. وی در خصوص ادامه کار کارگران با توجه به اتمام قرارداد موقت آنان در پایان اسفند ماه گفت: فعلا" دو ماه قرارداد کارگران را تمدید میکند و در صورت تخصیص اعتبار توسط دولت در سال آینده کارگران بر سر کارهایشان ابقا میشوند و در غیر اینصورت، تعدادی از کارگران را اخراج و کارگران اخراجی را برای دریافت بیمه بیکاری معرفی خواهد کرد. سخنان معنوی فر بارها با اعتراض شدید تعداد زیادی از کارگران روبرو شد.

یکی از کارگران گفت: من امروز صبح صبحانه نان خالی خورده ام و سر کار آمده ام. میخواهی قبول کن میخواهی قبول نکن .معنوی فر گفت: قبول دارم. یکی دیگر از کارگران در اعتراض به قرارداد موقت معنوی فر را به پرسش گرفت و گفت: من ١٥ سال سابقه کار دارم اما هنوز بصورت قراردادی کار میکنم. در صورتیکه اگر ٥ سال در شهرداری جارو میکشیدم یا ٥ سال میز شما را تمیز میکردم باید بعنوان کارگر رسمی در این مملکت استخدام بشوم. او به پاسدار بودن معنوی فر اشاره کرد و گفت چرا اینطور با ما رفتار میکنید. پولی در بساط نداریم .چقدر باید قرض کنیم؟ معنوی فر که هیچ پاسخی نداشت از کارگران خواست که بر سر کارهایشان برگردند و به اعتصاب پایان دهند و به دفترش مراجعه کنند. اما اعتصاب کارگران تا پایان شیفت روز ادامه داشت و کارگران شیفت شب هم به اعتصاب پیوستند.

کارگران اعتصابی سد گتوند علیا خواستار پرداخت دو ماه نیم حقوق شامل نیمه آذر ماه، دی و بهمن و همچنین عیدی و پاداش، پرداخت بموقع دستمزدها، جلوگیری از تعطیل شدن کار و بیکار سازی و ماندن بر سر کارهای خود با پیمان جمعی کار هستند. حزب کمونیست کارگری از مبارزه حق طلبانه کارگران سد گتوند علیا با تمام قوا حمایت میکند و آنان را به برپائی هر روزه مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه متحدانه و یکپارچه خود فرا میخواند. حزب همچنین بر نقش و اهمیت شرکت همسران و اعضای خانواده کارگران و پشتیبانی کارگران و مردم آزادیخواه منطقه بویژه شهرهای گتوند، شوشتر و دزفول در موفقیت کارگران سد گتوند علیا تاکید میکند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ فوریه ٢٠٠٨، ٧ اسفند ١٣٨٦

No comments: