Friday, February 15, 2008

اخبار اعتراضات کارگری

خبر دو اعتراض در پتروشیمی های عسلویه
اعتراض كارگران نساجی خوی و نساجی درخشان یزد به عدم پرداخت دستمزدها
مرگ كارگر دیگری در حین كار
قطع گاز ٦٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد
كارگران نساجی خوی مجددا در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند
بنا به گزارشات رسیده، كارگران نساجی خوی روز دوشنبه ١۵ بهمن ماه در مقابل فرمانداری خوی دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران كه ماههاست بیكار شده و قبلا بارها در اعتراض به بلاتكلیفی خود در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زده بودند، بار دیگر در مقابل این ارگان دولتی تجمع كرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. كارگران برای ساعاتی بلوار مقابل فرمانداری را مسدود كردند كه با دخالت و سركوب نیروهای انتظامی و ضرب و شتم كارگران به پایان رسید.
تجمع اعتراضی كارگران كارخانه نساجی یزد به ٢٠ ماه نگرفتن حقوق
كارگران كارخانه نساجی درخشان یزد كه سابقه كاری بین ١٩ تا ٢٧ سال دارند، صبح روز ٢٠ بهمن ماه در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه ٢٠ ماهه خود، در مقابل این كارخانه تجمع اعتراضی برپا كردند.
اعتصاب كارگران شركت كافن عسلویه
"اتحادیه سراسری كارگران اخراجی و بیكار" با انتشار اطلاعیه‌ای در روز ١٩ بهمن از اعتصاب چهارروزه كارگران شركت كافن در عسلویه خبر داده است. بخشی از كارگران شركت كافن از پیمانكاران پتروشیمی مروارید در منطقه عسلویه، در اعتراض به عدم پرداخت ٧ ماه دستمزد، از روز ١٦ بهمن ماه دست به اعتصاب زدند. كارگران با بستن در ورودی كارگاه از تردد خودروها به داخل کارگاه، به غیر از آمبولانسها و ماشینهای آتش نشانی، جلوگیری كردند. این اطلاعیه خبر میدهد كه بلافاصله نیروهای سركوبگر رژیم، از جمله عوامل اطلاعات رژیم سر میرسند و از كارگران میخواهند كه از اعتصاب دست كشیده و راه تردد ماشینها را باز كنند كه كارگران وقعی به آن ننهاده و تا آخر وقت همچنان راه را بسته نگه داشته و حاضر به پایان دادن به اعتصاب خود نشدند. كارگران در آخر با مذاكره با كارفرما و نیروهای انتظامی رژیم با توافق بر بعضی از مطالبات كارگران موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند.
كارگران پتروشیمی كاویان در عسلویه دست به اعتصاب زدند
كارگران پتروشیمی كاویان عسلویه به دلیل عدم دریافت ٧ ماه از دستمزدهایشان، از صبح روز ٢٠ بهمن ماه دست به اعتصاب زده و از محل كارشان به طرف خوابگاههای خود در كمپ كرمانشاهان راهپیمائی كردند. نیروهای انتظامی رژیم دخالت كرده و به كارگران اعتصابی اجازه ورود به خوابگاههای دیگر كه در آن زندگی نمی كردند، ندادند. بنا به خبری که در این زمینه منتشر شده است، كمپ كرمانشاهان محل خوابگاه كارگران پتروشیمی هاست كه خوابگاه كارگران اعتصابی شركت كافن نیز در همان كمپ است.
قطع گاز ٦٠٠ كارگر دیگر را نیز بیكار كرد
روز ٢٠ بهمن ماه، با قطع گاز در واحد تولیدی مجموعه لوله گستر اسفراین در استان خراسان شمالی، این كارخانه تعطیل شد و اکنون دو ماه است كه تولیدی نداشته و تمامی ٦٠٠ كارگر این واحد خانه نشین شده اند. قبلا نیز به اطلاع رساندیم كه چندین هزار كارگر كوره پزخانه های استان تهران و پاكدشت به دلیل قطع گاز از كار بیكار شده اند.
مرگ كارگر دیگری در حین كار
بنا به خبری كه سایت "دسترنج" روز ١٧ بهمن ماه منتشر كرده بود، یكی از كارگران اپراتور جرثقیل، بر اثر سقوط این جرثقیل از ارتفاع ٤٣ متری در شمال شرق تهران، جان خود را از دست داد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ فوریه ٢٠٠٨، ٢١ بهمن ١٣٨٦

No comments: