Thursday, February 28, 2008

اعتصاب كارگران سد گاوشان

بدنبال التیماتوم كارگران به راهپیمائی در سطح شهر، كارفرما یك ماه حقوق كارگران را پرداخت کرد
و متعهد به پرداخت دوماه دیگر از حقوقها و دستمزد ایام اعتصاب شد
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، کارگران سد گاوشان را به تشکیل منظم مجمع عمومی فراخواند


کارگران سد گاوشان در ادامه تجمعات و اعتصاب طولانی مدت خود، التیماتوم داده بودند كه تا روز شنبه ٤ اسفند به اعتصاب و تجمع خود در سد گاوشان ادامه خواهند داد و چنانچه وعده های فرمانداری متحقق نشود همراه با خانواده های خود در سطح شهر کامیاران دست به راهپیمائی خواهند زد و از مردم نیز خواهند خواست به راهپیمائی آنان بپیوندند.

بنا به اطلاعیه مورخ ٦ اسفندماه "اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار"، یك ماه از حقوق كارگران پرداخت شده و توافقاتی میان کارگران و فرمانداری کامیاران بعمل آمده است. اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار، کارگران سد گاوشان را به برپائی منظم مجمع عمومی فراخوانده است. متن این اطلاعیه چنین است:

بدنبال توافق دیروز کارگران سد گاوشان با فرمانداری کامیاران، آنان امروز با تداوم اعتصاب خود، در مقابل درب ورودی کارگاهها در محل سد دست به تجمع زدند و طی مذاکرات و توافقی که فی مابین کارگران و کارفرما با دخالت فرمانداری کامیاران صورت گرفت توافقات زیر حاصل شد:
١­ کارگران یک ماه از دستمزدهای معوقه خود را دریافت و تا دریافت دو ماه دیگر از دستمزدهایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
٢­ کارفرما متعهد شد دو ماه دیگر از دستمزدهای معوقه کارگران را تا پانزدهم اسفند پرداخت کند.
٣- کارفرما متعهد شد دستمزد تمامی ایام اعتصاب کارگران را به آنان پرداخت کند.
٤­ کارگران پذیرفتند که تا پانزدهم اسفند ماه و دریافت دو ماه از دستمزدهای خود در محل سد و یا در مقابل فرمانداری کامیاران به تجمع خود ادامه نداده و در خانه هایشان بمانند.

اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار تا همینجا، توافق امروز کارگران با کارفرما را یک موفقیت برای آنان ارزیابی میکند و از این دوستان میخواهد تا پانزدهم اسفند ماه که قرار است کارفرما دو ماه دیگر از دستمزدهای معوقه آنان را پرداخت کند، بطور مرتب مجمع عمومی خود را برگزار نمایند تا از این طریق قادر شوند اتحاد و ارتباط خود را با توجه به اینکه در منازلشان خواهند ماند، حفظ نمایند. مجمع عمومی، تنها ابزاری است که ما کارگران با برپایی منظم آن، قادر می شویم با اتکا به اراده جمعی خود تصمیم گیری کرده و مبارزه خود را به سرانجام پیروزمندی ارتقا دهیم. زنده باد همبستگی کارگری"

حزب كمونیست كارگری بار دیگر از اعتصاب و مطالبات كارگران سد گاوشان حمایت كرده و از همه كارگران و مردم آزادیخواه، بخصوص مردم كامیاران می خواهد كه از اعتراض كارگران قویا حمایت كنند. حزب کارگران همه کارگاههای این سد را به اتحاد و یکپارچگی فرامیخواند. حزب كارگران را به برپائی منظم مجمع عمومی خود فرا می خواند و از خانواده و همسران كارگران می خواهد كه بصورت فعال و دوش بدوش کارگران اعتصابی در اعتراضات و تجمعات آنها شرکت کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ فوریه ٢٠٠٨، ٧ اسفند ١٣٨٦

No comments: