Wednesday, February 27, 2008

تجمع کارگران اعتصابی سد گتوند علیا در مقابل دفتر سرپرستی سپاسد

اطلاعیه شماره ٤

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، کارگران سد گتوند علیا در ادامه اعتصاب روز یکشنبه ٥ اسفند، کارگران اینبار تصمیم به اعتصاب در کارگاه سپاسد گرفتند. ساعت ٧ صبح روز دوشنبه ٦ اسفند پس از اینکه تمام سرویس های کارگری به محل اتوبوسرانی رسیدند .کارگران از سرویس ها پیاده شده و همه با هم در اتوبوسرانی گرد هم آمدندو متحد و یکپارچه به سمت دفتر سرپرستی کارگاه سپاسد حرکت کردند.در بین راه حجت الاسلام حسنی مسئول عقیدتی سیاسی شرکت سپاسد تلاش کرد که کارگران را از ادامه اعتصاب و عزیمت بسوی سرپرستی باز دارد و از کارگران خواست که بر سر کارهای خودشان بر گردند .اما کارگران وقعی به او نگذاشتند و به راهپیمائی خود ادامه دادند تا به مقابل ساختمان سرپرستی رسیدند. و خواستار حضور مزینی و پاسخگوئی او شدند. مزینی که از پشت پنجره دفترش کارگران خشمگین را دیده بود جرات نکرد میان کارگران حاضر شود .در این میان مهندس فتحی از کارکنان اداری شرکت نیز نتوانست کارگران را آرام کند. و کارگران با نا رضایتی شدید به بیان مشکلات و درد دل خود پرداختند.

یکی از کارگران گفت: که من دیروز ٢٠٠٠ تومان قرض کردم که نان بگیرم برای زن و بچه ام. کارگر دیگری گفت: نانوائی که نان نسیه نمیدهد. صاحبخانه کرایه خانه اش را میخواهد و اگر پول قبض آب و برق و تلفن را پراداخت نکنیم .آب و برق و تلفنمان را قطع میکنند.

بالاخره یکبار دیگرحجت الاسلام حسنی به نمایندگی از دولت و کارفرما از کارگران خواست که به سخنان او گوش دهند و شروع به سخنرانی کرد. او گفت ما تمام تلاش خودمان را میکنیم تا هر طوری که شده تا ١٥ اسفند تمام مطالبات شما از جمله نصف حقوق آذر ماه و حقوق کامل دی و بهمن همراه با عیدی و پاداش و سنوات را به شما می دهیم و قراردادی ٢ ماهه برای سال آینده با شما می بندیم. صحبت های حسنی با اعتراض شدید کارگران روبرو شد و تجمع اعتراضی کارگران که دو ساعت بطول انجامید، بدون نتیجه پایان یافت.

کارگران به این نتیجه رسیده اند که باید به اقدامات جدی تری دست بزنند و تصمیم دارند در صورت عملی نشدن خواسته های برحقشان همراه با خانواده های خود دست به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری گتوند بزنند. حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم منطقه را به حمایت فعال و قاطع از کارگران سد گتوند علیا فرامیخواند. حزب از تک تک خانواده های کارگران میخواهد که فعالانه و یکپارچه دوش بدوش کارگران اعتصابی به تجمعات اعتراضی آنها بپیوندند. نیروی متحد و یکپارچه کارگران و خانواده های آنها قادر است دولت و کارفرما و مسئولین سد گتوند علیا را به عقب براند.

زنده باد آزادی، برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٧ فوریه ٢٠٠٨، ٨ اسفند ١٣٨٦

No comments: