Wednesday, February 20, 2008

اعتراضات كارگری به دستمزدهای پرداخت نشده/ بیكارسازی های دسته جمعی/ اخراج كارگران به جرم شركت در اعتصاب

تجمع اعتراضی كارگران سراب بافت در مقابل مجلس
بنابه اخبار رسیده، تعدادی از كارگران كارخانه سراب بافت روز ٢٣ بهمن ماه در اعتراض به عدم دریافت ١٧ ماه دستمزد، در برابر مجلس اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. این كارگران كه خود را نمایندگان همه كارگران این كارخانه معرفی كردند، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند و ادعای مدیریت مبنی بر ورشكستگی كارخانه را دروغ خواندند.

٨٠٠ كارگر كارخانه كمیاك قروه كار خود را از دست دادند
بنابه خبری كه اقبال رضائی، یكی از فعالین كارگری در كردستان در اختیار مطبوعات قرار داده است، كارخانه تولیدی گونی بافی كمیاك تعطیل شده و ٨٠٠ تن از كارگران این كارخانه شغل خود را از دست داده اند. او گفته است كه وضعیت واحدهای دیگر تولیدی در استان كردستان نیز بحرانی است و در صورت عدم رسیدگی دولت، آنها نیز به تعطیلی كشیده خواهند شد.

كارگران كارخانه كارا صنعت امین كردستان بیكار شدند
بنابه خبر دیگری كه اقبال رضایی در اختیار خبرگزاری ها قرار داده است، كارخانه كارا صنعت امین كردستان، كه ظروف یكبار مصرف تولید می كرد، تعطیل شد و كلیه كارگران آن شغل خود را از دست دادند. دلیل تعطیل این کارخانه عدم تهیه مواد اولیه عنوان شده است.

بیكارسازی هزاران كارگر بر اثر تعطیلی كارخانه قند قهستان
بنابه اخبار رسیده، هزاران تن از كارگران و كشاورزان شهر اسدیه خراسان با تعطیلی كارخانه قند قهستان بیكار شده اند. كارگران در این خصوص گفته اند كه دستمزدهای ٢۵٠ نفر از كارگران بیش از ٤ ماه است پرداخت نشده است.

اعتصاب كارگران سد گاوشان كامیاران همچنان ادامه دارد
همچنانكه در اطلاعیه مطبوعاتی روز ٢٣ بهمن به اطلاع رساندیم، كارگران سد گاوشان كامیاران روز ٢١ بهمن ماه در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزدهای خود، دست به اعتصاب زده بودند و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه خود شده بودند. بنابه خبر دیگری كه در روز ٢۵ بهمن منتشر شده است، كارگران همچنان در اعتصاب بوده و بر خواست پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده خود تاکید میکنند. كارفرما در جواب كارگران اعلام كرده است كه توان پرداخت دستمزد را ندارد.

اخراج كارگران به جرم شركت در اعتراضات كارگری
بنابه خبری كه روز ٢٦ بهمن ماه از شهرستان مرودشت منتشر گردیده بود، اداره كار این شهرستان برای ٤٠ كارگر قراردادی كارخانه آزمایش، به دلیل شركت در اعتصاب ١٠ روزه این شركت حكم اخراج صادر كرده است. این كارگران از طرف كارفرما بعنوان خاطی معرفی شده بودند و در جلسه هیأت تشخیص اختلافات اداره كار مرودشت نیز به دلیل شركت در اعتصاب و ترك كار خود مجرم شناخته شده و رأی بر علیه آنها صادر شده بود. كارگران همراه با ٤٠٠ نفر دیگر از كارگران این كارخانه، در اعتراض به عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل و نیز عدم امنیت شغلی خود در پائیز امسال دست به اعتراض زده بودند. لازم به یادآوری است كه این اعتصاب با تعهد كارفرما به برآورده كردن خواسته های كارگران پایان یافته بود.

راهپیمایی و تجمع كارگران كارخانه پوشینه بافت
بنابه اخبار رسیده، كارگران كارخانه پوشینه بافت قزوین روز ٢٧ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود، در مقابل فرمانداری شهرستان البرز تجمع كردند. كارگران از محل كارخانه به سوی فرمانداری البرز راهپیمایی كرده و با تجمع در مقابل فرمانداری، خواهان رسیدگی به مطالبات خود كه شامل ٤ ماه حقوق پرداخت نشده در سال جاری و مزایای ٣ سال گذشته است، شدند.

تجمع اعتراضی كارگران شركت زلال موج همدان
بنابه خبری كه روز ٢٧ بهمن منتشر شده است، دهها تن از كارگران شركت زلال موج همدان طی روزهای گذشته در مقابل شركت شهركهای صنعتی همدان دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. این كارگران ۵ ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده اند.


آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ فوریه ٢٠٠٨، ٢٨ بهمن ١٣٨٦

No comments: