Saturday, February 23, 2008

آخرين اخبار از اعتصاب کارگران سد گاوشان

اعتصاب در سد گاوشان گسترش يافت
تمام پسنل کارگاه هاي هلتوشان و توانکش وارد اعتصاب شدند.


روز پنج شنبه حدود 400 نفر از کارگران و ديگر پرسنل سد گاوشان دست از کار کشيدند.
طبق گزارش رسيده به کميته کردستان حزب امروز 150 نفر از کارگران کارگاههاي توانکش و هلتوشان سد گاوشان در مقابل فرمانداري کامياران تجمع کردند. کارگران خواهان پرداخت 4 ماه دستمزدهاي پرداخت نشده خود شدند.
فرماندار کامياران به کارگران قول داد که شنبه دستمزد دو ماه آنها پرداخت ميشود. اما در مقابل از کارگران خواست که به سر کار برگردند.

کارگران اعلام کردند به محل کار برميگردند اما تا روز شنبه همچنان با ادامه اعتصاب منتظر پرداخت دستمزدهايشان خواهند بود. کارگران به محل کار برگشتند و اعلام کردند که اعتصاب ادامه دارد. همه پرسنل سد گاوشان به اعتصاب پيوستند. در مجموع امروز 400 نفر کارگر و پرسنل سد گاوشان وارد اعتصاب شدند. همچنين کارگران و نمايندگانشان اعلام کردند که اگر روز شنبه اول وقت کاري دستمزد آنها پرداخت نشود از محل کار به سمت فرمانداري کامياران راهپيمايي خواهند کرد و در مقابل فرمانداري تجمع اعتراضي خواهند داشت.
بر اساس همين منبع خبري اعتصابي که از روز 21 بهمن آغاز و تا پنج شنبه 25 بهمن دادمه داشت روز اول اسفند دو باره شروع شده است. 92 نفر از کارگران بدون هيچ حقوق و مزايايي اخراج شده اند.

کميته کردستان حزب ضمن حمايت قاطع از اعتصاب و مبارزات کارگران سد گاوشان همه مردم کامياران و ديگر بخشهاي کارگري را فرا ميخواند که کارگران اعتصابي را حمايت کنند.

کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
2 اسفند 1386- 21 فوريه 2008

No comments: