Wednesday, February 27, 2008

اعتراضات كارگران به دستمزدهای پرداخت نشده در اردبیل، كامیاران، سنندج

اردبیل: تجمع اعتراض آمیز كارگران ذوب آهن
بنابه اخبار رسیده، ظهر روز ۵ اسفند ماه، كارگران ذوب آهن اردبیل با خواست پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود، در مقابل ساختمان مركزی كارخانه ذوب آهن اردبیل دست به تجمع زدند. كارگران با تجمع خود كه ساعتها به طول انجامید خیابان اصلی شهر را سد كردند. كارگران در این اعتراض اعلام كردند كه كارفرما علیرغم وعده‌های مكرر، بیش از ٣ ماه است كه حقوق كارگران این شركت را پرداخت نكرده است. كارگران با اعتراض خود، یكی از مسئولین این كارخانه را وادار به حضور در میان خود كردند و وی با وعده‌های سرخرمن سعی در متفرق كردن كارگران كرد كه كارگران به وعده‌های او وقعی ننهادند و خواستار حضور مسئولین استانی جهت پاسخگویی به كارگران و رفع مشكلات خود شدند و به تجمع خود ادامه دادند.

سنندج: تجمع اعتراضی كارگران بازنشسته كارخانه شاهو
جمعی از كارگران بازنشسته كارخانه شاهو در اعتراض به عدم دریافت مطالبات گذشته، عیدی، پاداش و سنوات كاری خود، در مقابل سازمان تأمین اجتماعی سنندج تجمع كردند. مطالبات كارگران بازنشسته از زمان اشتغال در این كارخانه تا بحال به بهانه عدم وجود نقدینگی پرداخت نشده است.

كامیاران: تجمع كارگران سد توانكش و هل توشان در مقابل فرمانداری
كارگران سد توانكش و هل توشان كامیاران كه ٤ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده‌اند، در ادامه چند روز اعتصاب و تجمع، صبح روز دوم اسفند در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود، در مقابل فرمانداری كامیاران تجمع كردند. به دنبال این تجمع، فرماندار كامیاران به میان كارگران آمد و وعده داد كه دستمزدهای كارگران تا چند روز دیگر پرداخت خواهد شد. اما كارگران معترض اعلام كردند كه تا دریافت مطالبات خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ فوریه ٢٠٠٨، ۵ اسفند ١٣٨٦

No comments: