Monday, February 4, 2008

كارفرمای كیان تایر به قول خود عمل نكرد؛ اعتصاب ادامه دارد

بنا به خبر منتشر شده، بنا به توافق بین كارگران و كارفرما، كارگران اعتصابی كارخانه كیان تایر (لاستیك البرز سابق) روز شنبه ١٣ بهمن به سر كار خود برگشته و تولید را از سر گرفتند. كارگران گفته اند كه كارفرما به هیچكدام از وعده های خود عمل نكرده است و نه تنها برای پاسخگوئی به كارگران به كارخانه نیامده است، بلكه حتی به تماسهای تلنفی كارگران نیز پاسخ نداده است. درمقابل، كارگران با روشن کردن آتش و تجمع در محوطه کارخانه از امروز ١٤ بهمن اعتراض خود را از سر گرفتند.

عوامل شورای اسلامی كار، نگران از به خیابان آمدن کارگران، و برای آرام كردن كارگران از آنها مهلت خواستند تا پادرمیانی كنند و از نماینده‌ای از مجلس اسلامی و نماینده‌ای از دفتر احمدی نژاد خواستند كه به میان كارگران بیایند و به آنها جواب بدهند. اما حتی با پادوئی این عوامل، كسی حاضر نشد به میان كارگران بیاید و به مشكلات آنها رسیدگی كند. گفته میشود که نیروهای انتظامی نیز در اطراف كارخانه مستقر شده اند.

رفقای کارگر در کیان تایر:
به کارفرما و شورای تامین استان و شورای اسلامی کار و هیچ اداره و مقامی اعتماد نکنید. همه آنها برای استثمار شما دستشان در دست هم است و برای متفرق کردن کارگران یک هدف را دنبال میکنند. نیروی متحد شما قادر است همه آنها را عقب براند و آنها را وادار به گردن نهادن به خواست بحق شما کند.

مجمع عمومی تان را برگزار کنید و تصمیم متحد و مشترک بگیرید:
مجمع عمومی خود را هرروز تشکیل دهید و درمورد راه حل خود برای ادامه مبارزه تصمیم مشترک بگیرید. نمایندگان مورد اعتمادتان را در مجمع عمومی انتخاب کنید و از آنها بخواهید که هرروز در مجمع عمومی نتایج اقدامات خود را به شما گزارش بدهند. قدرت شما در تجمع و اتحاد شما است. در عزم و اراه واحد شما و همبستگی شما است.

خانواده هایتان را به شرکت در این مبارزه تشویق کنید:
قدرت شما در بکار انداختن همه نیروی شما است. خانواده های شما نزدیکترین کارگران به شما و در همه سختی ها و دشواری های زندگی در کنار شما هستند. حضور آنها در تجمعات شما، مبارزه شما را بسیار قدرتمندتر خواهد کرد و مردم را به حمایت فعال از مبارزه شما خواهد کشاند.

شما همراه با خانواده های خود نیروی عظیمی هستید که با اتحاد خود و سازماندهی نیروی خود قادرید کارفرما و دولت را وادار به پذیرش همه خواستهای خود کنید. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه شما و مطالبات بحقتان پشتیبانی میکند، هرگونه دست درازی و دخالت نیروهای انتظامی را شدیدا محكوم میکند و همه مردم را به حمایت از شما فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٣ فوریه ٢٠٠٧، ١٤ دیماه ١٣٨٦

No comments: