Friday, February 15, 2008

اعتصاب كارگران نساجی پاكریس سمنان كارفرما كارگران را تهدید به سركوب كرد

بنابه اخبار منتشر شده در روز ٢٤ بهمن ماه، كارگران نساجی پاكریس سمنان، یك هفته است در اعتصاب به سر می برند. كارگران دلیل اعتصاب خود را پرداخت نشدن مطالبات خود كه شامل ٨ ماه حقوق پرداخت نشده و بن كارگری سالهای ٨٤ تا ٨٦ و بخشی از عیدی و پاداشت سال گذشته است، عنوان كرده اند.

روز ٢٣ بهمن یكی از مدیران این كارخانه با حضور در جمع كارگران اعتصابی، از آنها خواست به اعتصاب خود پایان داده و بر سر كار خود برگردند. او همچنین وعده داد كه اگر كارگران همین امروز به سر كار خود برگردند، تا پایان سال یك ماه حقوق آنها را پرداخت خواهد كرد؛ اما كارگران مصمم بودند كه اعتصاب خود را تا تحقق همه مطالبات خود ادامه دهند. مدیریت کارگران را تهدید کرد كه اعتصاب غیرقانونی است و می تواند برای كارگران زیانبار باشد.

معنی این حرف کارفرما را همه میدانند. دارد نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را به رخ کارگران میکشد، اخراج را به یادشان میاورد. سرکوب، این حربه سرمایه داران و دولت کثیفشان را به رخ کارگران میکشد.

حزب كمونیست كارگری از همه مردم بویژه کارگران و مردم سمنان میخواهد که تهدید کارفرمای پاکریس را بی جواب نگذارند و به شکل که میتوانند درمقابل تهدید او عکس العمل نشان دهند. باید از سراسر کشور موجی از نامه اعتراضی به کارفرما و همبستگی با کارگران به این کارخانه سرازیر شود. در شهر سمنان میتوان کمیته های همبستگی با کارگران پاکریس تشکیل داد و جواب دندان شکنی به کارفرمای مرتجع و کثیف پاکریس داد. خانواده های کارگران پاکریس باید متحد و یکپارچه در کنار کارگران به میدان بیایند و شهر را از اعتصاب کارگران، از خواستهای بحق شان و از تهدید کارفرما خبر کنند و علیه کارفرما به میدان آورند.

از مبارزه حق طلبانه کارگران نساجی پاكریس سمنان باید حمایت کرد. حزب کارگران پاکریس را به برگزاری مجمع عمومی و بحث و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه و پیگیری مطالباتشان فرامیخواند. حزب همچنین بر نقش و اهمیت شرکت همسران و اعضای خانواده کارگران و پشتیبانی کارگران و مردم آزادیخواه سمنان در موفقیت مبارزه کارگران تاکید میکند. حزب تهدید كارفرما به سركوب كارگران را قویا محكوم میكند و از كارگران میخواهد كه با اتحاد و یكپارچگی صفوف خود، هر گونه توطئه و دست درازی كارفرما علیه خود را در هم بشكنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ فوریه ٢٠٠٨، ٢٤ بهمن ١٣٨٦

No comments: